سفته ضمانت حسن انجام کار

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص سفته حسن انجام کار این است که به جای درج تاریخ پرداخت سفته، عبارت "سفته بابت حسن انجام کار " قید شود و به هیچ وجه تاریخ پرداخت ذکر نشود.
استرداد سفته حسن انجام کار

سفته یک سند تجاری است که صادرکننده متعهد می‌شود مبلغ مذکور در سفته را در تاریخ مشخص به کسی که نام او در سفته ذکر شده است، پرداخت کند. در واقع این امر، کاربرد اصلی سفته است اما گاهی پیش می‌آید که این سند برای موارد دیگری از جمله پرداخت سفته بابت ضمانت انجام کار صادر می‌شود. در مجله دلتا به بررسی نکات مهم درخصوص پر کردن سفته حسن انجام کار و نحوه استرداد آن پرداخته شده است.

سفته حسن انجام کار چیست؟

در اغلب موارد وقتی افراد برای استخدام به یک شرکت مراجعه می‌کنند، کارفرما از آن‌ها درخواست سفته می‌کند، که به آن سفته حسن انجام کار گفته می‌شود. البته عنوان حسن انجام کار عنوان مبهمی است که در بسیار موارد منجر به بروز اختلافات و مشکلاتی می‌شود. در واقع کارفرما این سفته را دریافت می‌کند تا به واسطه آن از انجام کار توسط شخص و تعهد او نسبت به کار مطمئن شود. اما در هر حال در صدور سفته حسن انجام کار باید به چند نکته مهم توجه کرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

سفته حسن انجام کار

نحوه نوشتن سفته بابت حسن انجام کار

به طور مثال می‌توان در سفته متن “ در وجه شرکت………. / آقای………. بابت تضمین حسن انجام کار قرارداد شماره ………..” نوشته شود. در هر صورت ذکر اینکه سفته به چه منظور صادر شده است بسیار مهم است. همچنین لازم است حتماً قید شود که سند مذکور در وجه چه کسی یا چه شرکتی صادر شده است.

استرداد سفته حسن انجام کار

نکته مهم دیگر درباره سفته حسن انجام کار این است که افراد در قرارداد کار خود از کارفرما درخواست کنند در صورت عدم ثبت، حتما شماره سفته را در قرارداد درج کند. بعد از صدور سفته ضمانت انجام کار یک نسخه از آن را کپی و نزد خود داشته باشند تا در صورت امتناع و خودداری کارفرما از استرداد آن بعد از قطع روابط کاری، بتوانند از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با واخواست سفته مطلب “واخواست سفته چیست؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …