خواص اکالیپتوس

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برگ اکالیپتوس حاوی فلاوونوئیدها و تانن‌ هاست. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های گیاهی هستند و تانن‌ها نیز ترکیباتی هستند که به کاهش التهابات کمک می‌کنند.
خواص اکالیپتوس

خواص اکالیپتوس

۱. خاصیت ضد میکروبی

خاصیت ضدمیکروبی اکالیپتوس همراه با برخی آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند به درمان عفونت های تنفسی از جمله آنفولانزا بیانجامد.

اکالیپتوس

۲. سرماخوردگی و مشکلات تنفسی

از اکالیپتوس به‌عنوان یک خلط‌آور طبیعی برای کاهش خلط و گرفتگی استفاده می شود. حتی بسیاری از داروهای سرفه محتوی روغن اکالیپتوس است .استنشاق، غرغره با برگ تازهٔ اکالیپتوس برای بهبود گلودرد، سینوزیت و برونشیت موثر است.

۳. سلامت دندان

در بسیاری از دهان‌شویه‌ها و محصولات دندانپزشکی از خاصیت ضدباکتری و ضدمیکروبی اکالیپتوس استفاده شده که برای مقابله با باکتری‌های عامل پوسیدگی دندان و پیوره (بیماری‌ بافت‌های اطراف دندان)  نقش مهمی دارد.

۴. عفونت‌های قارچی و زخم‌های پوستی

از برگ، چای یا روغن اکالیپتوس برای عفونت‌های قارچی و زخم‌های پوستی می توانید استفاده کنید. البته نباید فراموش نکنید که درصورت استفاده از روغن اکالیپتوس ابتدا آن را با روغن حامل رقیق بکنید.

روغن اکالیپتوس

۵. خاصیت ضدالتهابی و آرامبخش

چای اکالیپتوس به‌طور خاص برای کسانی که دچار استرس مزمن هستند، توصیه می‌شود.مصرف چای اکالیپتوس برای تسکین دردها، محافظت از قلب و برای افرادی که از آسم، التهاب مفصل و کشیدگی عضلات رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

۶. دافع حشرات

اکالیپتوس روشی مؤثر برای دفع حشرات است. ایالات متحدهٔ آمریکا در سال ۱۹۴۸ رسماً روغن اکالیپتوس را به‌عنوان ماده‌ای حشره‌کش  به ثبت رساند.

۷. تقویت سیستم ایمنی

روغن اکالیپتوس می‌تواند واکنش‌های دستگاه ایمنی را تحریک کند. پژوهشگران دریافتند اکالیپتوس، دستگاه ایمنی بدن را در برابر حمله عوامل بیماری زا تقویت کند.

اکالیپتوس به درمان بیماری زیر کمک می کند :

  • التهاب مفصل .
  • گرفتگی بینی.
  • زخم‌ها و سوختگی‌ها.
  • تبخال
  • بیماری‌های مثانه.
  • دیابت.
  • تب.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…