سفت کردن پوست صورت با ماسک‌های طبیعی

۴
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای رفع شل‌ شدن پوست یکی از بهترین روش‌ها این است که از ماسک‌های طبیعی و بی‌ضرر استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه تعدادی از آن‌ها را آورده‌ایم.
سفت شدن پوست صورت

عوامل بسیاری در شل شدن پوست دخیل است؛ افزایش سن، بارداری، کاهش وزن سریع، سیگار کشیدن بیش از حد، رژیم‌غذایی نامناسب و غیره. علت شل شدن پوست هرچه باشد، بی‌توجهی به آن، مطلوب و خوشایند نیست. روش‌های ساده و کم‌هزینه‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک‌های صورت است، به‌خصوص ماسک‌های طبیعی و خانگی که عاری از مواد شیمیایی و مضر است. در این مطلب مجله دلتا، به معرفی تعدادی ماسک طبیعی و موثر برای سفت شدن پوست صورت می‌پردازیم.

درمان شلی پوست

۱. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم‌مرغ یک قابض طبیعی و درمانی مناسب برای پوست افتاده است. هیدرولیپیدهای موجود در سفیده تخم‌مرغ، با تغذیه پوست به بالا کشیدن پوست شل کمک می‌کنند. برای تهیه ماسک سفیده تخم‌مرغ دو راه پیش روی شماست:

  • ۱ تا ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ را هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
  • گزینه دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ و هم زدن آن‌هاست. این مخلوط را به صورت و گردن بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع ماسک سفیده تخم‌مرغ، “۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای تقویت پوست” را مطالعه کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

۲. آلوئه ورا

هنگامی‌ که بحث سفت شدن پوست صورت به میان می‌آید، آلوئه‌ورا بهترین انتخاب است. اسید مالیک موجود در ژل آلوئه‌ورا علاوه بر این که به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند، یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست شماست. به دو روش می‌توانید عمل کنید:

  • ژل یک برگ آلوئه‌ورا را بیرون آورید و آن را به صورت و گردن بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی و این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.
  • گزینه دیگر مخلوط کردن یک قاشق‌ غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عسل است. این مخلوط را روی صورت و گردن‌ خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید و سپس مقداری آب سرد روی پوست‌تان بپاشید. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهید.

طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست

۳. خیار

برای سفت شدن پوست صورت می‌توانید از خیار استفاده کنید. خیار از بهترین تونرهای طبیعی پوست است و باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود. برای تهیه ماسک باید یک قاشق غذاخوری خیار رنده‌شده و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند؛ سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

رفع افتادگی پوست

۴. ماساژ با روغن زیتون

ماساژ دادن صورت و گردن‌ با یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون، به سفت شدن پوست  کمک می‌کند و آن را محکم و صاف نگه می‌دارد. روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است که خواص ضدپیری دارند و در مرطوب نگه داشتن پوست تاثیر می‌گذارند.

مقداری روغن زیتون را روی صورت خود بمالید و با استفاده از نوک انگشتان و با حرکات چرخشی، پوست‌تان را ۱۰ دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید. این کار را یک‌بار در روز، قبل از خوابیدن انجام دهید.

۵. عسل

عسل دارای خواص ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی و آب‌رسانی طبیعی است که برای درمان پوست شل مفید است.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشویید. برای گرفتن بهترین نتیجه، این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

بهترین ماسک های طبیعی برای سفت شدن پوست

۶. گلاب

گلاب یک قابض طبیعی و یک تونر عالی محسوب می‌شود. گلاب به سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند و برای داشتن پوستی روشن و درخشان نیز فوق‌العاده است. قبل از رفتن خواب مقداری گلاب روی صورت و گردن‌تان بمالید. این کار به سفت کردن منافذ و جلوگیری از علائم پیری زودرس کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع دیگر ماسک گلاب، “۳ ماسک برای درمان جوش صورت با گلاب” را مطالعه کنید.

این درمان‌های خانگی و نکات مطرح شده به جلوگیری از شل شدن پوست و سفت کردن پوست افتاده کمک می‌کنند. به‌علاوه، ادامه یک رژیم سالم و منظم، به شما کمک می‌کند ظاهر جوان‌تان را حفظ کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…