خرید آپارتمان در محله باغ‌ فردوس

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باغ فردوس محله‌ای در نزدیکی خیابان ولیعصر و میدان تجریش است و عمده شهرت آن به دلیل وجود عمارتی تاریخی به همین نام در دل آن است.
خرید آپارتمان در باغ فردوس

باغ‌فردوس در گذشته

گفته می‌شود که این محله مانند دیگر مناطق شمالی تهران به دلیل برخورداری از آب و هوای مطلوب و خاک حاصلخیز در زمان قاجار شکل گرفته و زمین‌های کشاورزی و باغ‌های فراوانی داشته است. پس از گسترش تهران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ و افزایش مهاجرت به این محله، به تدریج خانه‌های ویلایی بسیاری محله باغ‌فردوس را شکل داد؛ البته ساخت‌‌وسازهای گسترده سال‌های گذشته در این منطقه، از حجم خانه‌های ویلایی  کاسته و به تعداد برج‌ها و ساختمان‌های چندین طبقه افزوده است.

دسترسی به محله باغ‌فردوس

این محله به دلیل کاربری اداری و تجاری و همچنین وجود موزه سینما و میدان تجریش در طول روز جمعیت بالایی دارد. وجود خیابان‌های ولیعصر، تختی و نلسون ماندلا به عنوان معابر شمالی _ جنوبی اصلی و همچنین خیابان دربندی و بزرگراه مدرس به‌عنوان شریان‌های شرقی_ غربی دسترسی بسیار عالی را ایجاد کرده و البته بر تراکم این منطقه افزوده است. از آنجاکه محله باغ‌فردوس در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد تردد با خودروی شخصی به غیر از ترافیک معمول در این منطقه، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

از لحاظ دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه تجریش در خط یک مترو نزدیک محله باغ فردوس تهران قرار دارد. خطوط اتوبوس تندوری راه آهن _تجریش، پایانه افشار _ پایانه لاله و پایانه افشار _ ترمینال جنوب از خیابان‌های این محله گذر می‌کنند. پایانه های اتوبوسرانی افشار و میدان تجریش در جنوب و شمال محله باغ فردوس قرار داشته و تاکسی‌های مستقر در میدان تجریش و همچنین تاکسی‌های گذری در اطراف این محله نیز جابه‌جایی مسافران را پوشش می‌دهند.

آپارتمان در باغ فردوس

مراکز تفریحی و فرهنگی

  • باغ موزه هنر ایرانی
  • کانون فرهنگی فرشته
  • کتابخانه باهنر
  • مرکز اسناد تخصصی فنی و مهندسی
  • سینما فردوس
  • موزه دکتر حسابی تجریش
  • موزه سینمای ایران
  • موزه باغ هنر ایرانی

مراکز درمانی

  • خانه سلامت باغ فردوس
  • درمانگاه فرشته
  • مرکز توانبخشی جسمی حرکتی دختران ملائک
  • مجتمع خدمات بهزیستی و توانبخشی نرگس

قیمت آپارتمان در باغ‌فردوس

همان‌طور که گفته شد باغ‌فردوس با بافت غالب نوساز، از محله‌های شمالی تهران است؛ بنابراین قیمت خرید و رهن و اجاره آپارتمان در باغ فردوس بالا بوده و بودجه زیادی می‎خواهد. عوامل متعددی بر قیمت ملک در این منطقه تاثیر دارد که می‌توان به نزدیکی باغ‌فردوس به مراکز اداری، تجاری و خرید و همچنین دسترسی مناسب آن به وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد. در حالی که در بهمن ماه سال ۹۸ میانگین قیمت خانه در منطقه یک تهران، ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده، قیمت هر متر مربع خانه در محله باغ فردوس ۲۹ میلیون و ۵۳۱ هزار تومان بوده است. بررسی قیمت ملک در این محله و مقایسه آن با سایر محله‌های واقع در منطقه یک تهران نشان می‌دهد که باغ‌فردوس جزء محله‌های گران قیمت این منطقه است. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در باغ‌ فردوس و سایر محله‌های تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه : همچنین می‌توانید “خرید آپارتمان در زعفرانیه” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۵۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…