اجاره آپارتمان های نوساز در تهران

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اجاره آپارتمان های نوساز در تهران

بررسی  آگهی های عرضه شده در بازار آپارتمان‌ های اجاره ای نشان می‌دهد مانند بازارخرید و فروش واحدهای مسکونی که در بخش واحدهای نوساز دچارنوعی آشفتگی درنرخ ‌گذاری است، واحدهای نوسازی که برای رهن و اجاره عرضه شده‌ اند روند عرفی قیمت‌ گذاری دربازار را پیروی نمی‌کنند ومالکان این گروه ازآپارتمان‌ها به واسطه برخورداری ازامتیاز «تازه‌ ساز» و«کلیدنخورده» بودن ملک خود، اغلب خارج از چارچوب قیمتی هرمنطقه و نا مناسب با آخرین قراردادهای بسته شده، مبالغی بالاتربرای ودیعه و اجاره ‌بهای ماهانه پیشنهاد می‌کنند.

مشاوران املاک می گویند: مالکان این آپارتمان‌ ها با تصور اینکه در بازارداغ نقل و انتقال های تابستانی می‌توانند قیمت های نامتعارف پیشنهادی خود را به بازارتحمیل کنند و با کمی صبر، واحد خود را به بالاترین قیمت ممکن اجاره دهند، روی نرخ‌های سنگین پیشنهادی خود پافشاری می‌کنند.

این در حالی است که طی یک ماه و نیم سپری شده از تابستان، بازارآپارتمان‌های اجاره ای تازه‌ ساز تا حداکثر سه سال، برخلاف دیگر گروه‌ های سنی گرم نشده است. به گفته واسطه‌ های ملکی، این نوع قیمت گذاری فقط دربرخی مناطق لوکس تهران جواب داده چراکه مستاجران در این مناطق عموما به‌ دلایلی غیرازناتوانی از خرید خانه، به سراغ املاک اجاره ای می‌روند. آنها اغلب از نقدینگی خود برای فعالیت‌ های اقتصادی استفاده می‌کنند و درنتیجه ترجیح می‌دهند منابع مالی خود را با خرید خانه حبس نکنند.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…