تیپ کژوال چیست؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تیپ کژوال یکی از محبوب‌ترین استایل‌ها در دنیای مد و لباس است که در واقع می‌توان آن را به نوعی ساده‌پوشی در نظر گرفت؛ البته ساده‌پوشی با قواعدی خاص!
استایل کژوال

تیپ کژوال یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها میان زنان و مردان است. این نوع پوشش، در واقع پوششی راحت و تا حدی ساده است؛ اما معنای آن این نیست که قواعد خاصی ندارد و می‌توانیم هر چه خواستیم بپوشیم و بگوییم استایل‌مان کژوال است. در این مطلب مجله دلتا، تعدادی از مشخصه‌ها و نمونه های استایل کژوال را بررسی می‌کنیم.

استایل کژوال دخترانه

شلوار جین

می‌توان گفت که تیپ کژوال از زمان جنگ جهانی دوم در میان مردان رایج شده بود؛ یعنی درست زمانی که مردان از پوشیدن لباس فرم و نظامی خسته شده بودند. در همان زمان بود که شلوار جین، محبوبیت زیادی در میان مردان پیدا کرد. هم اکنون نیز برندهای مختلف، انواع شلوار جین را در طرح و رنگ‌های متنوع، به بازار عرضه می‌کنند.

تی‌شرت

امروزه تی‌شرت را تقریبا با هر لباسی می‌توان پوشید؛ حتی اگر انتخاب شما، تی‌شرت یقه گرد ساده‌ای باشد، می‌توانید روی آن کت تک بپوشید و استایلی مابین کژوال و نیمه رسمی داشته باشید که به آن اسمارت کژوال می‌گویند. ضمن این که فرقی نمی‌کند جنس تی‌شرت چه باشد، نخی، پشمی، کتان، لنین و… در هر صورت، تی‌شرت یکی از مشخصه‌های تیپ کژوال است.

تیپ کژوال مردانه

کفش های کتانی ساده

اسنیکرزها یا کتانی‌های راحتی، شاید زمانی فقط مخصوص ورزش، پیاده‌روی و فعالیت‌هایی از این قبیل بودند؛ اما امروزه محبوبیت این نوع کفش‌ها بسیار بالا رفته و سال‌هاست که این نوع کفش‌ها دیگر فقط مخصوص استایل اسپرت نیستند و در پوشش کژوال به کار می‌روند. مرد و زن هم ندارد؛ حتی در سال‌های اخیر خانم‌ها همراه با دامن یا پیراهن بلندشان اسنیکرز پا می‌کنند. اسنیکرز و کتانی راحتی تقریبا با هر مدل لباس تناسب دارد (به‌خصوص با شلوار جین). همچنین نوع سفید این کفش‌ها، هم محبوبیت بیشتری دارند و هم کاربردی‌ترند.

کت‌های تک سبک

کت‌های تک سبک، از کت بامبر گرفته تا کت جین و کت چرم و…، همگی  مدل های مربوط به تیپ کژوال محسوب می شوند. مزیت کت بامبر و جین این است که چون در طرح‌ها و با جنس‌های مختلف تهیه می‌شوند، برای بیشتر فصول مناسب است و گزینه‌های زیادی هم برای ست کردن با آن‌ها وجود دارد؛ برای مثال کت جین و کفش اسنیکرز.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با استایل مردانه، “کت تک، آچار فرانسه استایل مردانه” را مطالعه کنید.

کت تک مردانه

بلوز بافتنی

بلوز بافتنی که به آن جامپر می‌گویند، یکی از مهم‌ترین نمونه های پوشش کژوال است؛ به‌خصوص در سال‌های اخیر که نوع اورسایز آن بسیار معروف و محبوب شده است. از این نمونه در استایل لایه لایه، استفاده زیادی می‌شود و طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های بسیار متنوعی دارد. بلوز بافتنی را به‌راحتی می‌توان با کت جین یا بامبر ست کرد.

کوله پشتی

یک زمانی از کوله‌پشتی، فقط برای حمل وسایل استفاده می‌شد و این مدل کیف، محبوب دانش‌آموزان و دانشجویان بود؛ اما امروزه دیگر به کیفی روزمره تبدیل شده که برای بسیاری از افراد، جای کیف‌های رایج مثل کیف دستی، کیف پول، کیف کمری و… را گرفته است. کوله‌پشتی را باید آیتمی کژوال به شمار آورد که بیش از هر چیز با کفش‌هایی مثل اسنیکرز و لوفر همخوانی دارد و مناسب کفش‌های رسمی نیست.

تیپ کژوال

همچنین اگر کوله‌پشتی خود را درست انتخاب کنید، علاوه بر این که استایلی کژوال و جذاب خواهید داشت، بیشتر از یک کیف معمولی از آن استفاده می‎کنید و از طرفی به دلیل ارگونومی این نوع کیف، به شانه‌ها و کمرتان آسیب کمتری وارد خواهد شد.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…