ماساژ درمانی با بهترین روغن ها

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن‌های متعددی برای ماساژ درمانی وجود دارد که هر کدام نیز خواصی دارند. در این مطلب تعدادی از بهترین و پرکاربردترین روغن‌های ماساژ را معرفی می‌کنیم.
بهترین روغن برای ماساژ

روغن‌ها و لوسیون‌های زیادی برای ماساژ درمانی وجود دارند؛ اما قطعا افرادی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهند، در پی روغن‌های گیاهی، کم چرب و کاملا طبیعی هستند. در این مطلب مجله دلتا، بهترین روغن برای ماساژ درمانی را طبق نظر درمانگران ماساژ، به شما معرفی خواهیم کرد.

ماساژ کودک

۱. روغن نارگیل

برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند روغن نارگیل یک روغن جامد و سنگین است، باید گفت که روغن نارگیل بسیار سبک، کم‌چرب  و برای ماساژ بسیار مناسب است. از روغن نارگیل اغلب برای رفع تنش‌های عضلانی استفاده می‌شود. این روغن بسیار بادوام و در مقایسه با دیگر روغن‌ها ارزان‌تر است. روغن نارگیل برخلاف بسیاری از روغن‌های ماساژ راحت شسته می‌شود. همچنین روغن نارگیل عطر و بوی خوب و مطبوعی دارد. البته پیشنهاد می‌شود افرادی که به نارگیل حساسیت دارند، از روغن نارگیل برای ماساژ استفاده نکنند.

روغن نارگیل

۲. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا در واقع نوعی موم است که از بذر گیاه جوجوبا گرفته می‌شود و برخلاف دیگر روغن‌ها چرب نیست. اگر بخواهیم یکی ازبهترین روغن ها برای ماساژ را به شما معرفی کنیم، یکی از آنها روغن جوجوبا است. استفاده از روغن جوجوبا برای اکثر افراد پیشنهاد می‌شود؛ زیرا به دلیل ویژگی‌های آنتی‌باکتریایی یک محافظ مناسب برای جلوگیری از جوش و آکنه است. همچنین روغن جوجوبا ماندگاری بالایی دارد و زود فاسد نمی‌شود.

سرعت جذب روغن جوجوبا بسیار بالا و برای رایحه‌درمانی نیز بسیار مناسب است. روغن جوجوبا بو و عطر تحریک‌کننده‌ای ندارد و به همین سبب موجب بروز حساسیت پوستی و آلرژی در افراد نمی‌شود.

۳. روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان یک روغن سبک است که بعد از استفاده از آن، پوست شما چرب نمی‌شود. این روغن حاوی اسیدلینولئیک (یک اسید چرب ضروری)، اسید پالمتیک و اسیداستریک است که همه از ترکیبات پوست سالم به شمار می روند. مقدار اسیدلینولئیک با افزایش سن در پوست کاهش می‌یابد،‌ همچنین استفاده از صابون‌های سخت و پاک‌کننده‌های قوی نیز می‌تواند میزان این اسید را در پوست به شدت کاهش دهد.

بهترین روغن ماساژ

روغن آفتابگردان خیلی زود فاسد می‌شود؛ بنابراین بهتر است از خرید بسته‌های بزرگ خودداری و آن را در جای خنک نگهداری کنید. ریختن یک یا دو کپسول ویتامین E در بسته‌های روغن آفتابگردان موجب افزایش ماندگاری روغن می‌شود. اگر درپی خرید بهترین روغن برای ماساژ هستید، حتما سراغ روغن آفتابگردان بروید.

۴. روغن بادام

روغن بادام شیرین یکی از روغن‌های ماساژ بسیار محبوب است. این روغن نسبتا سبک است و این امکان را به درمانگر می‌دهد که ماساژ را راحت تر انجام دهد. روغن بادام شیرین سریع جذب می‌شود؛ اما سرعت جذب آن به حدی نیست که نیاز به استفاده مجدد باشد. در مقایسه با دیگر روغن‌ها، روغن بادام شیرین قیمت مناسب‌تری دارد. این روغن معمولا پوست را تحریک نمی‌کند؛ البته افرادی که به بادام خوراکی حساسیت دارند، بهتر است از مصرف روغن آن برای ماساژ خودداری کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خواص روغن بادام شیرین، “خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو” را مطالعه کنید.

روغن بادام برای ماساژ

۵. روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو در رنگ و بافت شبیه روغن بادام ولی اندکی گران‌تر است. روغن هسته زردآلو سرشار از ویتامین E است و به همین سبب در مقایسه با روغن‌های دیگر، دیرتر فاسد می‌شود و ماندگاری بیشتری دارد. روغن هسته زردآلو مانند روغن بادام سریع جذب می شود و به همین دلیل بعد از استفاده افراد احساس نمی‌کنند که پوست‌شان چرب شده است. این ویژگی باعث شده از این روغن برای ماساژ استفاده و به کسانی که درپی بهترین روغن برای ماساژ هستند، پیشنهاد شود.

روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن هسته انگور و روغن کنجد نیز تعدادی دیگر از پرکاربردترین و بهترین روغن ها برای ماساژ محسوب می شوند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…