فواید قارچ خوراکی

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قارچ سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است. افراد مبتلا به دیابت معمولا با مشکلات عفونی مواجه هستند. آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ به درمان این عفونت‌ها کمک می‌کنند.
خواص قارچ

۱. تنظیم سطح کلسترول

قارچ حاوی مقدار زیادی پروتئینِ کم‌چرب؛ بدون کلسترول و چربی و با مقدار کم کربوهیدرات است؛در قارچ فیبر و آنزیم‌های خاصی وجود دارند که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند.توازن و تعادل بین سطح کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) برای پیشگیری از حمله‌ی قلبی و سکته ضروری است.

۲. درمان کم‌خونی

کسانی که به کم‌خونی دچارند همیشه احساس خستگی و سردرد می‎کنند، عملکردِ سیستمِ عصبی‌شان کاهش می‌یابد و مشکل سوءِهاضمه دارند. قارچ یک منبع خوب آهن است و ۹۰ درصد این آهن توسط بدن جذب می‌شود.‌

خاصیت قارچ

۳. پیشگیری از سرطان سینه و پروستات

از دیگر خواص قارچ می‎توان به بتاگلوکان و اسید لینولئیک کُنژوگه (Conjugated Linoleic Acid) سرشاری که دارد اشاره داشت. این مواد خاصیت ضدسرطانی دارند و برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات بسیار مفیدند.‌

۴. دشمن دیابت

قارچ سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است. افراد مبتلا به دیابت معمولا با مشکلات عفونی مواجه هستند. آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ به درمان این عفونت‌ها کمک می‌کنند.

۵. کمک به سلامت استخوان

قارچ منبع غنی از کلسیم است. این ماده برای قدرت و استحکام استخوان مفید است. قارچ خطر ابتلا به پوکی استخوان و درد مفاصل و کاهش  را کاهش می‌دهد.

قارچ خوراکی

۶. کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می‌شود اما قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند. به علاوه قارچ مقدار زیادی کلسیم و فسفر هم دارد.

۷. مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

ارگوتیونین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در قارچ وجود دارد. این ماده از شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و قدرت سیستم دفاعی بدن‌ را هم بالا می‌برد.

از دیگر خواص قارچ، داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است که از رشد باکتری‌ها و دیگر عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند. ترکیب خوبی هم از ویتامین‌های B ،Aکمپلکس و ویتامین C در قارچ وجود دارد که در تقویت سیستم دفاعی بدن‌ تاثیر دارد.

۸. کنترل فشار خون بالا

 پتاسیم  موجود در قارچ به گشاد شدن رگ‌ها کمک می‌کند و نتیجه فشار خون پایین می‌آید. پتاسیم با افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز، فعالیت اعصاب‌ را تحریک می‌کند و باعث می‌شود سطح هوشیاری‌ و آگاهی‌ بیشتر شود.

پتاسیم

۹. وجود مس

مس، جذب آهن موجود در غذا را تنظیم می‌کند. پس با مصرف قارچ یک تیر و دو نشان زده‌اید: سلامت استخوان و مبارزه با کم‌خونی.

۱۰. وجود مقادیر زیاد سلنیوم

قارچ یکی از بهترین راه‌های تأمین مقدار سلنیوم مورد نیاز برای گیاه‌خوارها است. سلنیوم به مقدار زیاد در قارچ وجود دارد و با تقویت استخوان به سلامتی کمک می‌کند و همچنین برای سلامتی دندان، ناخن و مو هم مفید است.

۱۱. کمک به کاهش وزن

یشتر چربی‌های موجود در قارچ برای هضم پروتئین‌های خوراکی مصرف می‌شوند.  محققان معتقدند قارچ جزء معدود مواد خوراکی است که می‌توانید هر چقدر دوست داشتید بخورید و عارضه‌ی جانبی خاصی هم ندارد.‌
یک تحقیق نشان داده است اگر هر روز گوشت قرمز را با یک فنجان قارچ جایگزین کنید به راحتی در یک بازه‌ی زمانی وزن کم می‌کنید و لاغر می‌شوید.و برخلاف بقیه‌ی رژیم‌های لاغریِ ، می‌توانید وزن‌تان را به راحتی حفظ کنید.‌

قارچ

قارچ می‌تواند خطرناک هم باشد!

قارچ‌ها انواع مختلفی دارند که خیلی‌ از آن ها سمی است و ظاهر آنها با انواع خوراکی‌شان تفاوت ندارد.‌ قارچ‌ها می‌توانند به خوبی، مواد خوب یا بدی را که در محل رشدشان وجود دارد، جذب کنند. این قابلیت باعث می‌شود که قارچ برای سلامتی بسیار خاصیت داشته و در ضمن بسیار مضر و خطرناک باشد.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…