در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جشن گلاب گیری این روز ها حال و هوایی دیگر به کاشان بخشیده است . شهر کاشان مدت‌هاست که یکی از مراکز پر اهمیت گردشگری

ایران است. این اهمیت علاوه بر وجود یکی از کهن ترین آثار تمدن ایران در دل تپه ‌های «سیلک»  و یا باغ و حمام فین  و خانه‌های قدیمی و زیبا با معماری‌های چشم نواز به برگزاری آیینی سنتی و جذاب باز می گردد.

جشن گلاب گیری

این روزها کاشان درحال و هوای جشنواره گلاب گیری است. این جشنواره هر سال از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد وگردشگران می توانند این جشنواره زیبا و دیدنی را از نزدیک ببینند. گویی بهار کاشان چنان با بوی گل و گلاب در هم آمیخته که شاید نتوان زمانی بهتر را برای سفر به این شهر زیبا برنامه ریزی کرد.

کاشان

شهر قمصر، در ۳۰ کیلومتری جنوب کاشان، معروفترین محل گلاب گیری آن و تولید گلاب ‌های ناب است . اواخر اردیبهشت، آئین گلاب گیری در سراسر کاشان برپا می‌شود. صبح زود، چیدن گل ها به صورت دسته جمعی آغاز و مراسم جشن گلاب گیری بر پا می شود.

جشنواره گلاب گیری

این مراسم به شما امکان می دهد تا با فرایند گلاب گیری آشنا شده و بهترین و تازه‌ ترین گلاب و دیگر عرق های گیاهی را در محل های گلاب گیری خریداری کنید.

قمصر

در روزهای جشن گلاب گیری ، گردشگران از سراسر ایران و کشورهای خارجی به کاشان می‌آیند تا از جشنواره‌ گلاب گیری در «نیاسر» کاشان بازدید کنند. دراین جشنواره، از گلاب گیرهای نمونه که گلاب و عرق های گیاهی با کیفیت تولید می‌کنند نیز قدردانی می‌شود. در این جشنواره که بر اساس سنتی قدیمی برگزار می‌شود از مهمانان و گردشگران خارجی و ایرانی پذیرایی خواهد شد.

9 1 در جشن گلاب گیری کاشان ، بهار واقعی را تجربه کنید!

جشن گلاب گیری و تاریخچه آن به حدود ۱۴۵ سال پیش برمی گردد زمانی که بزرگان قوم نشای گل محمدی را به منطقه کاشان آوردند.

آن زمان، این آئین شور و حال خاصی نداشت اما از ۱۵ سال پیش تا کنون جشنواره گلابگیری با استقبال گردشگران خارجی و ایرانی و با

شور و حالی وصف ناپذیر بر پا  می‌شود که مسافران زیادی را از نقاط مختلف به کاشان می‌کشاند.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…