لباس مناسب دوران بارداری

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بارداری برای هر خانمی یکی از زیباترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی اوست و انتخاب لباس مناسب برای این دوران اهمیت زیادی دارد.
لباس مناسب بارداری

بارداری یکی از مهم‌ترین و زیباترین دوره‌های زندگی هر خانمی است. در این دوران خانم‌ها اضافه وزن پیدا می‌کنند و دیگر نمی‌توانند لباس‌های قبلی خود را بپوشند؛ بنابراین باید از لباس‌های گشادتر استفاده کنند که علاوه بر جذابیت و زیبایی، راحت نیز باشند. به همین منظور امروزه لباس‌های بارداری زیاد و متنوعی به بازار عرضه شده‌ که هم راحت است و هم موجب زیبایی و جذابیت خانم باردار می‌شوند. در این مطلب مجله دلتا، ویژگی‌های انواع لباس مناسب بارداری را می‌گوییم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب پیراهن مناسب

پیراهن؛ یکی از بهترین لباس‌ها برای دوران بارداری است. معمولا پیراهن‌ گشادتر از دیگر لباس‌ها است و بزرگی شکم را می‌پوشاند. اگر می‌خواهید پیراهن بخرید، مدلی انتخای کنید که تا روی زانو یا بلندتر باشد؛ چون بزرگ شدن شکم، به تدریج لبه دامن پیراهن را بالا می‌کشد و آن را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که زمانی که برای خرید لباس مناسب بارداری اقدام می‌کنید، پیراهن‌هایی با رنگ شاد  انتخاب کنید.

لباس برای بارداری

شلوار برای دوران بارداری

شاید از خرید برخی لباس های مناسب بارداری بتوان صرف نظر کرد؛ اما شلوار بارداری لازم است و از آن‌جا که در زمان بارداری استفاده می‌شود، باید درست انتخاب شود. طی سال‌های اخیر، انواع شلوارهای بارداری به بازار آمده که انتخاب را کمی سخت می‌کند. یکی از این شلوارها شلوار جین بارداری است؛ تفاوت این شلوارها با شلوار جین معمولی، قسمت کمر و تنظیم آن ها روی شکم است. سایز شلوار نباید بیش از حد بزرگ باشد؛ چون نمای زیبایی نخواهد داشت. اگرچه راحتی لباس بارداری در انتخاب حرف اول را می‌زند؛ اما بیشتر خانم‌های باردار به زیبایی لباس هم اهمیت  می‌دهند.

شلوارهای کشی، شلوارهای استرچ و ساق‌ها نیز بسیار راحت و انتخاب خوبی برای خانم‌های باردار است . در ضمن جنس پارچه‌ای که برای شلوار  در نظر گرفته می‌شود، علاوه بر راحتی مادر، بر سلامت و بهداشت او نیز تاثیر می‎گذارد؛ پس هنگام خرید لباس مناسب بارداری ، شلوار را از میان پارچه‌هایی انتخاب کنید که مانع تنفس پوست نباشد.

پیراهن حاملگی

انتخاب کفش در زمان بارداری

در دوران بارداری، سایز پای خانم‌های باردار تغییر می‎کند  و حدود یک شماره بزرگ‌تر می‌شود و حتی پس از زایمان و برگشت به وزن قبلی، پای آن‌ها به سایز قبل برنمی‌گردد. انتخاب کفش مناسب برای این دوران بسیار اهمیت دارد؛ بهتر است با دانستن نکات زیر؛ مناسب ترین انتخاب را  داشته باشید.

  • صندل گزینه مناسب این دوران است. انتخاب این کفش‌ها در فصل‌های گرم به خنک ماندن پا کمک می‌کند؛ بنابراین اگر در این دوران احساس گرمای شدید می‌کنید، حتما صندل بپوشید.

کفش مناسب بارداری

  • کفش‌هایی که پاشنه‌هایی بلندتر از حد استاندارد دارند، فشار روی کمرتان را بیشتر می‌کنند و می‌توانند دردهای ساده و قابل کنترل را به دردهای حاد و مزمن تبدیل کنند.
  • کفش گشاد (نه به این معنی که خیلی از سایز پای شما بزرگ‌تر باشد) و راحت، بهتر از انواع دیگر کفش‌هاست؛ به این سبب که اصولا در دوران بارداری پاهای شما ورم می‌کند و باید از پوشیدن کفش‌های تنگ و باریک خودداری کنید؛ زیرا باعث اختلال گردش خون در پاها می‌شود.
  • بهترین انتخاب را می‌توانید از میان کفش‌های طبی بارداری داشته باشید و با خیال راحت با آن‌ها پیاده‌روی کنید.
لباس مناسب بارداری

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۴۸ ب٫ظ

    قابل توجه بانوان محترم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…