هشدار به خریداران آپارتمان‌های میانسال

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در بازار مسکن تقاضا برای خرید آپارتمان‌هایی که عمرشان ۱۰ تا ۱۵ سال است، بالاتر از موارد مشابه است. این آپارتمان‌ها اگرچه سن نسبتا بالایی دارند، اما همچنان امکان اخذ تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برایشان وجود دارد.

به گزارش مجله‎ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد بر اساس مقررات موجود، این تسهیلات به بناهایی با شرط سنی حداکثر ۱۵ سال قابل پرداخت است. به این ترتیب خانه‌ اولی‌هایی که تاکنون از امتیاز دولتی مسکن استفاده نکرده‌اند، می‌توانند با اخذ این تسهیلات نسبت به خرید واحدهای ۱۰ تا ۱۵ ساله اقدام کنند.

اهمیت این مساله در این است که این واحد ها از نظر قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از واحدهای نوساز هستند و در عین حال شرایط دریافت وام روی ملک هنوز وجود دارد.

در این بین، خریدارانی که قصد استفاده از تسهیلات صندوق مسکن یکم برای خرید آپارتمان‌های میانسال را دارند، لازم است دقت نظر لازم را درباره سن واقعی بنا داشته باشند و هشدارهای مربوط به مقررات تسهیلاتی را جدی بگیرند.

بر اساس مقررات بانکی، سن ساختمان بر اساس تاریخ صدور پروانه محاسبه می‌شود. درحالی که تصور نادرست عموم این است که تاریخ صدور گواهی پایان‌کار مبنای محاسبه سن ساختمان است.

به این ترتیب متقاضیان خرید آپارتمان که به کمک تسهیلات صندوق مسکن یکم تامین مالی می‌کنند، باید قبل از امضای مبایعه ‌نامه یا هر سند تعهد‌آور دیگری، با مشاهده مدارک ساختمان از این که سن ساختمان حداکثر ۱۵ سال است، اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…