اجاره خانه ، خرید آپارتمان و بازار املاک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مالیات بر خانه های خالی منتفی شد ،  این تیتر خبر روزنامه قانون است که بررسی مطبوعات امروز را با این خبر آغاز می کنیم .

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دریافت مالیات ازخانه های خالی  به دلیل شرایط رکود عملا منتفی شده است.

وی درباره وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: هدف ما در مجلس این بود که بتوانیم بحث ایجاد یک بازار مبتنی بر تقاضای غیر منطقی را  مدیریت کنیم.

خرید خانه ، رهن و اجاره آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان، راور در مجلس افزود: وقتی اقتصاد کشور دچار رکود است و اکنون نرخ بازده بخش مسکن جزء بازدهی‌های منفی محسوب می‌شود موضوع مالیات بر خانه های خالی عملاً منتفی می‌شود. چرا که همه افرادی که پیش تر سرمایه گذاری در بخش مسکن را برای انتفاع و نه برای تقاضای واقعی انجام داده بودند در پی آنند که هرچه سریعتر ازاین واحدها خارج شوند و منابع خود را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

روزنامه آرمان امروز هم در شماره امروز از حذف اوراق تسهیلات از وام ساخت مسکن خبر داده است .

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن گفت: برای انبوه ‌سازانی که اقدام به ساخت واحد مسکونی طبق الگوی مصرف کنند، الزام خرید اوراق تسهیلات حذف شده است.

2 15 اجاره خانه ، خرید آپارتمان و بازار املاک روی خط مطبوعات

ابوالقاسم رحیمی انارکی در مورد افزایش سقف وام، اظهار کرد: به‌نظر ما بالا بردن سقف تسهیلات به خودی خود مهم نیست، بلکه باید

بازپرداخت اقساط در توانایی تسهیلات ‌دهندگان باشد و خانوارها بتوانند تسهیلات را بازپرداخت کنند.  او با بیان اینکه صندوق

پس‌انداز مسکن یکم بر اساس مدل خاصی طراحی شده است که برای بانک تعهدآور است، افزود: باید سقف وام خرید مسکن از این

محل به‌گونه ‌ای باشد که از نظر منابع با کسری روبه رو نشویم تا در نتیجه آن به منابع بانک مرکزی مراجعه کنیم، بلکه باید منابع بانک

کفاف پرداخت این تسهیلات را بدهد.

از سوی دیگر، در بخش تسهیلات مسکن به این موضوع نیز توجه می‌کنیم که بالا بردن سقف وام مسکن روی بازار مسکن و عرضه و تقاضا تاثیر منفی نگذارد.

در روزنامه دنیای اقتصاد خبری با عنوان «اهرم نجات مسکن از محاصره روانی» به چاپ رسیده است که در آن می خوانیم :

بازار معاملات آپارتمان‌ های مسکونی که از اواخر سال گذشته با جهش ناگهانی در سطح قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان ملک رو به روشده است، در شرایط کنونی در محاصره دو عنصر روانی «توهم» و «تردید» به ترتیب از سوی دو ضلع اصلی بازار یعنی «فروشنده» و

«خریدار» قرار گرفته است که این دو عنصر عملا منجر به منجمد شدن معاملات وتوقف فرآیند رشد بازار شده است؛ هر چند هنوز هم معاملات خرید وفروش در بازار مسکن انجام می‌شود اما تحت ‌تاثیر شیوع این دو عنصر، هیجان ماه‌های آغازین رونق در بازار مشاهده

نمی‌شود.

ابهام در نیاز سالانه به یک میلیون مسکن تیتر خبر روزنامه جهان صنعت است که در شماره امروز منتشر شده ، در این خبر آمده است :

تحلیل یک مقام مسوول در وزارت راه‌ وشهرسازی درباره نیاز به حدود چهار میلیون واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۵ پیش‌بینی قبلی وزارتخانه مبنی بر نیاز به ۹ میلیون واحد مسکونی را به چالش کشید‌.

بهروز ملکی مدیرکل دفتر طرح، برنامه و بودجه شرکت عمران و بهسازی شهری گفته که تا سال ۱۴۰۵ باید تعداد ۳۱ میلیون خانه (خالی و غیرخالی) ساخته و در کشور وجود داشته باشد‌. این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲۷ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و اگر بر مبنای طرح جامع مسکن سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید تولید و نوسازی شود حداقل ۹ میلیون مسکن جدید اضافه خواهد شد‌. اما بر اساس تحلیل ملکی، کمتر از نصف این رقم نیاز خواهد بود‌.

به نظر می رسد منتفی شدن دریافت مالیات از خانه های خالی ، که روزنامه قانون آنرا منتشر کرده خبری قابل توجه اکثر فعالان بازار مسکن باشد.

 

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…