دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت رهن و اجاره ملک

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موجران به واگذاری آپارتمان‌های رهن کامل با امکان قابل تبدیل رضایت داده‌اند.
آگهی‌ های قابل تبدیل اجاره

 آگهی‌ های قابل تبدیل اجاره حتی در بازار آپارتمان‌های کوچک که درپی کاهش توان پرداخت مستاجران در دو سال گذشته، در تمام فصول مراجعان زیادی دارد نیز افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا بررسی آگهی‌های مربوط به آپارتمان‌های اجاره‌ای تا ۶۰ مترمربع نشان می‌دهد که موجران ضمن ارایه قیمت‌پیشنهادی، عبارت «قابل تبدیل» را نیز ذکر کرده‌اند. در تعدادی از این آگهی‌ها تاکید شده که رقم پیشنهادی، قابل تبدیل به اجاره‌بهای بیشتر است و برخی دیگر از آگهی‌ها بدون محدودیت تا تبدیل به «رهن کامل» نیز پیشنهاد شده است.

رهن سالانه هر مترمربع از این گروه آپارتمان‌ها براساس موقعیت منطقه و امکانات ساختمان اغلب بین یک تا ۲ میلیون تومان است که بخشی از این رقم با فرمول «یک‌میلیون تومان اجاره معادل ۳۰ هزار تومان ودیعه» به اجاره‌بهای ماهانه تبدیل می‌شود.

به‌عنوان مثال، بهای پیشنهادی اجاره یک واحد نوساز با امکانات کامل ۵۵ مترمربعی در سبلان شمالی، با مبلغ ۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون تومان اجاره اعلام شده است. با تبدیل مبلغ ودیعه به اجاره، مشخص می‌شود رهن سالانه این واحد ۱۰۷ میلیون تومان است که مالک تصمیم گرفته تقریبا نیمی از این مبلغ را به‌صورت اجاره ماهانه دریافت کند.

البته این روش در مناطق مصرفی بیشتر رواج دارد و در آگهی‌های آپارتمان های کوچک کم‌تعداد در مناطق شمال شهر، معمولا اجاره‌بهای ماهانه مقطوع یا قابل تبدیل به اجاره بیشتر اعلام می‌شود. از این نمونه آگهی‌ها می‌توان به یک واحد آپارتمان ۱۵ ساله بدون امکانات  در چیذر واقع در منطقه یک اشاره کرد که به مبلغ ۶۵ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون تومان اجاره‌بهای مقطوع در موتورهای جست‌وجو آگهی شده است. به این ترتیب رهن کامل یک‌ساله این آپارتمان ۱۳۲ میلیون تومان محاسبه شده که موجر تقریبا نیمی از آن را به شکل قطعی به‌صورت اجاره ماهانه از مستاجر درخواست کرده است.

برای مشاهده آگهی‌ های قابل تبدیل و قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانید به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آگهی‌ های قابل تبدیل

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۵۱ ق٫ظ

    سلام به نظر من قیمت واحدها خیلی بالا میگن بنگاهاوصاحبان ملک من که مستاجرهستم پاکدشت هستم حدود۳۰سال دارم زندگی میکنم تویه واحد۵۰متری ۲۰ملیون پیش دادم ماهیانه ۱۰۰۰۰۰۰تومان کرایه میدم یه پدر خانواده نگارگری که با حقوق ۲.۵ملیون تومان چکار باید بکنم با۴نفرایله آیا واقعاانصاف هست نه اونم بااین تحریماتاچیزی گرون میشه صاحب خونه میادسراغت میگه ۱۰ملیون اضافه کن ۳۰۰هزار هم کرایه بده مگه میشه بااین وضع میشه زندگی کرددنبال خونه هم که میری همون ۵۰متری رادوبرابرمیگن یامیگن ندارم آقای مجله دلتااناراتومجلتون چاپ بفرماییدوبه گوش مسئولین برسانید کی باید پیگیری کندهرکی هرچی دلش میخواهدمیگه دوس داری بشین نداری بلندشوچرادراین موردتومجلتون قیدنمیکنید ممنونم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۱۰ ق٫ظ

    سلام قیمتها خیلی بال میگن بنگاههاوصاحبان

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds