کرمانشاه ؛ طبیعت زیبای ثلاث باباجانی

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ثلاث باباجانی به لطف جایگاه جغرافیایی خود، از زیباترین مناظر طبیعی در ایران برخوردار است.
جاهای دیدنی ثلاث باباجانی

جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ثلاث باباجانی برای گردشگران، دارای ارزش تاریخی و طبیعی فراوانی است. دست ‌نخوردگی چشم‌اندازهای طبیعی و مناطق سرسبز به دلیل جمعیت کم این منطقه، بهار در ثلاث باباجانی را بسیار دیدنی کرده است. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به ثلاث باباجانی رفته است. با ما همراه باشید.

منظره‌های بسیار دیدنی گردنه‌های «سیاتایر» و «مله سراژین» و «یک شبی» و مناظر دلربای کوه‌های سارَون، بنی گز، شِفیله، بَمو، دالاهو، نور، قَجَر، دری و … لنز دوربین عکاسان بسیاری را به سمت ثلاث باباجانی کشانده است. هرچند طبیعت زیبای کوه‌ها و مناطق سرسبز  نهایت لذت از سفر را به شما خواهند داد، اما این منطقه علاوه‌ بر جاذبه‌های خیره کننده‌، با چشمه‌های دارای خاصیت درمانی و کوه‌های سرشار از گیاهان دارویی خود، توجه بسیاری از گردشگران را به این منطقه جلب کرده است.

ثلاث باباجانی کوهستان شاهو

دنگی یکی دیگر از جاهای دیدنی ثلاث باباجانی  است که می‌توانید در بهار، نظاره گر آن باشید. دنگی در ۵۰ کیلومتری تازه آباد واقع و با کوه‌های شاهو نیز محاصره شده است.

سراب بورنه نیز از یکی از مکان‌های دیدنی ثلاث باباجانی است که در ارتفاعات دالاهو قرار گرفته و آبشارهای بسیار زیبایی دارد. گل‌های نادر و پوشش‌های گیاهی که در این مناطق وجود دارند، بی شک توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

تفرجگاه‌های بسیاری در مناطق مختلفی از این شهرستان واقع شده‌اند. چاله تالگین یکی از این تفرجگاه‌ها است که از پوشش‌های گیاهی مناسبی برخوردار بوده و دشت زیبا و پر جاذبه در نواحی اطراف آن نیز محلی برای گشت و گذار و طبیعت گردی است.

ثلاث باباجانی منظره

چشمه شفابخش ریزه در ثلاث باباجانی، خاصیت درمانی دارد. بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌های کلیوی سری به این چشمه می‌زنند. در ایام تعطیل این منطقه از تردد بیشتری برخوردار است و گردشگران زیادی برای آب تنی در این چشمه ها به این مناطق سفر می کنند.

جاذبه‌های گردشگری ثلاث باباجانی تمامی ندارد. در سفر به این شهرستان، آبشار زیبا و دیدنی شیخ صله در نزدیکی روستایی به همین نام را فراموش نکنید. در نزدیکی این آبشار رودخانه ای دیده می شود که از آن با نام رودخانه قالیچه یاد می‌شود و توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می‌کند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…