این بخش های بدن را با دست کثیف لمس نکنید!

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شستشوی دست ها یکی از مهم‌ترین روش های بهداشتی است که همیشه بر آن تاکید می شود. در طول روز، ما با انواع سطوح مختلف در تماس هستیم که می توانند پر از باکتری باشند و از این رو، شستن دست ها اقدامی موثر برای مقابله با آنها محسوب می شود.
دست کثیف

اگر هر روز از رایانه یا تلفن همراه استفاده می کنید، احتمال انتقال میکروب ها از این دستگاه ها به دست و سپس دهان شما وجود دارد. این که دفتر کار شما تمیز است دلیل بر آن نمی شود که هیچ مشکل دیگری وجود ندارد. میکروب و ویروس ها می توانند از طریق هوا منتقل شوند که غیر قابل کنترل است. در مجله دلتا با برخی اعضای بدن که نباید با دست کثیف آنها را لمس کنید بیشتر آشنا می شویم.

چشم ها
بینایی یکی از ارزشمندترین حواس انسان است و بر همین اساس عفونت چشم می تواند بسیار آزار دهنده باشد. به منظور برداشتن مژه یا چیزی از درون چشم ، مالش چشم ها با دست اقدامی معمول بین مردم است.بیشتر اوقات ما چشم های خود را بدون این که متوجه انجام این کار باشیم، لمس می کنیم.با این وجود، لمس چشم ها با دست های کثیف می تواند موجب شکل گیری عفونت های جدی شود.
پیش از لمس کردن چشم ها دست های خود را به خوبی بشویید.در صورت نیاز از یک دستمال کاغذی یا دستمال حوله ای برای پاک کردن اشک یا کنار زدن مژه استفاده کنید.

دست کثیف و چشم

مراقبت هایی برای لنزهای تماسی
پیش از خارج کردن لنزها از چشم دست های خود را با صابون و آب گرم بشویید. صابون های مایع به طور معمول لایه ای از مواد شیمیایی را روی دست ها باقی می گذارند. این شرایط می تواند پس مانده ای روی لنزهای تماسی باقی بگذارد. با گذشت زمان، تجمع پس مانده ها می تواند موجب کاهش عمر مفید لنزهای تماسی شود.
فراموش نکنید که پیش از استفاده از لنزهای تماسی با مراجعه به یک چشم پزشک چگونگی گذاشتن و برداشتن آنها را به طور دقیق یاد بگیرید.
پس از یک روز کاری خسته کننده و پیش از خارج کردن لنزها از چشم، شستشوی دست های خود را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید مایعی که برای نگهداری لنزها مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند تمام میکروب ها را از بین ببرد.

دست کثیف و لنز

قسمت های خصوصی
قسمت های خصوصی یا اندام های جنسی بدن انسان از جمله بخش هایی است که نباید با دست کثیف و آلوده در تماس باشند. تماس دست های کثیف با این قسمت ها به ویژه در بانوان می تواند انتقال میکروب و ابتلا به انواع مختلف عفونت ها را به همراه داشته باشد.

گوش
هرگز نباید با دست های کثیف گوش های خود را لمس کرده یا خراش دهید، این کار می تواند موجب جراحت بخش داخلی گوش و با گذشت زمان این زخم ها عفونی شوند.در وهله نخست، به یاد داشته باشید که داخل گوش ماده ای موم مانند که به نام جرم گوش شناخته می شود، وجود دارد که از ورود باکتری ها جلوگیری می کند. بر همین اساس، نباید کل جرم داخل گوش را خارج کنید. اگر احساس می کنید جرم بیش از اندازه در گوش شما وجود دارد به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا شرایط موجود بررسی شود.

صورت
اگر جوش یا لکه های قرمز روی پوستتان پدیدار شد ، شک نکنید که شاید یکی از علت های آن لمس کردن صورت با دست آلوده است که گاهی اوقات هم به صورت غیر ارادی انجام می دهید، سعی کنید تا حد امکان از این کار خودداری کنید. هنگامی که صورت خود را لمس می کنید؛ آن چه روی دست های شما وجود دارد می تواند به صورت منتقل شود

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…