جوانسازی دور چشم

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به پوست دور چشم خود رسیدگی نکنید، ممکن است به مرور با مشکلاتی از قبیل سیاهی دور چشم، چین و چروک و گودی و پف زیر چشم مواجه شوید.
جوانسازی دور چشم

مهم نیست که چند سال دارید، هیچ‌وقت برای مراقبت از پوست دور چشم و استفاده از روش‌های جوانسازی دور چشم زود نیست. چه بخواهید و چه نخواهید، پوست اطراف چشم بخشی از بدن است که علائم اولیه پیری زودرس را نمایان می‌کند، به‌ویژه اگر موردتوجه و رسیدگی کافی قرار نگیرد. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا بدانید چطور باید از پوست نازک و ظریف دور چشم خود مراقبت کنید.

پوست اطراف چشم را مرطوب کنید

مرطوب کردن پوست، یکی از آن کارهایی است که بیشتر ما آن را دست‌کم می‌گیریم و پشت‌گوش می‌اندازیم. پوست خود را مانند یک دانه انگور تصور کنید؛ وقتی این انگور آب از دست می‌دهد، به‌تدریج پوست آن جمع و چروک‌ها نمایان می‌شود.همین اتفاق برای پوست اطراف چشم نیز رخ می‌دهد. از آنجا که پوست اطراف چشم، فاقد غده‌های چربی (یا همان مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست) است، بیشتر مستعد خشکی و ایجاد چروک است. در ضمن به‌دلیل نازک بودن پوست دور چشم، ممکن است این قسمت از پوست به کرم‌های معمول صورت حساس باشد؛ بنابراین بهتر است کرم مخصوص آن را بخرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با کرم دور چشم، “استفاده از کرم دور چشم برای مقابله با چروک پوست” را مطالعه کنید.

آبرسانی دور چشم

با پوست اطراف چشم مهربان باشید!

از پاک کردن آرایش چشم‌ها گرفته تا استفاده از محصولات مختلف برای پوست اطراف چشم، همیشه باید با آرامش و ملایمت عمل کنید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است؛ به همین دلیل هرگونه فشار اضافی ناشی از فعالیت‌های روزمره‌ می‌تواند موجب ایجاد خطوط و چروک ریز بیشتری شود. برای مثال اگر می‌خواهید آرایش دور چشم را پاک کنید، پد را به پاک کننده آغشته کرده و بدون فشار به آرامی روی پوست بمالید.

لایه برداری دور چشم

محافظت پوست در برابر نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، در پیری پوست موثر است و موجب تیره‌تر شدن پوست زیر چشم‌ها می‌شود. استفاده از کرم ضدآفتابی با اثرگذاری گسترده و مؤثر، از ضرورت برنامه های مراقبت از پوست است و باید هر روز برای جوانسازی دور چشم از این کرم‌ها استفاده کنید. حتی در هوای ابری هم اشعه‌های UVA می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.

اگر استفاده مجدد از کرم ضدآفتاب روی آرایش (به‌ویژه آرایش چشم)، ناخوشایند و دردسرساز است، از عینک‌آفتابی‌ای استفاده کنید که قابلیت محافظت در برابر اشعه UV را دارد. عینک آفتابی مناسب، علاوه بر چشم‌ها از پوست اطراف چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند.

عینک آفتابی برای محافظت از چشم

از ماساژ استفاده کنید

اگر بعضی وقت‌ها، زیر چشم‌هایتان پف می‌کند و وقتی خسته‌اید یا خوب نخوابیده‌اید،بیشتر مشخص‌ می‌شود، ماساژ ساده می‌تواند در رفع آن موثر باشد. علاوه بر عوامل ژنتیکی، احتباس آب نیز می‌تواند موجب پف‌کردن زیر چشم‌ها شود. احتباس آب می‌تواند نتیجه مصرف نمک زیاد، خواب ناکافی یا حتی خواب بیش‌ازحد باشد. ماساژ زیر چشم در بهبود گردش خون اطراف چشم موثر است. فشار ناشی از ماساژ نیز به تخلیه مایع اضافی اطراف این ناحیه و کاهش پف‌کردن زیر چشم کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یک ماسک طبیعی برای رفع پف زیر چشم، “ماسک سیب زمینی، برطرف کننده پف زیر چشم” را مطالعه کنید.

خواب کافی، غذای مناسب و ورزش را جدی بگیرید

وقتی صحبت از تغییر عادت‌های روزمره و جوانسازی دور چشم در میان باشد ۳ مورد زیر را در زندگی روزمره رعایت کنید:

  • خواب کافی
  • ورزش
  • تغذیه سالم

مراقبت از چشم

سعی کنید که هر شب دست‌کم ۶ ساعت بخوابید و به‌طور منظم ورزش کنید تا گردش خون در بدن‌تان افزایش پیدا کند. وقتی به‌اندازه کافی نمی‌خوابید یا ورزش نمی‌کنید، زودتر احساس خستگی می‌کنید و پوست اطراف چشم‌هایتان نیز تیره‌تر و پف‌کرده‌تر می‌شود. همچنین شما باید رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. برای مثال موادغذایی دارای پتاسیم بالا مانند موز، درجوانسازی پوست بسیار موثر است. نوشیدن آب کافی  روزانه نیز مهم است.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…