پاف تخت خواب؛ ویژگی ها و انواع آن

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاف تخت خواب که به آن نیمکت پایین تخت خواب هم می‌گویند، می‌تواند به جذابیت اتاق خواب بیفزاید.
پاف تخت خواب

برای داشتن یک اتاق خواب ساده و شیک، عوامل زیادی می‌توانند تاثیرگذار باشند؛ از رنگ‌آمیزی دیوارها گرفته تا نوع کمدی که انتخاب می‌شود و یا سرویس خوابی که در اتاق قرار می‌گیرد. اما گاهی اوقات این جزییات است که می‌تواند یک مجموعه را کامل‌تر و زیباتر کند. پاف یا نیمکت پایین تخت خواب هم یکی از این مواردی است که وجودش در اتاق خواب می‌تواند آن را کاملا شبیه به نمونه‌های مدرن و شیک در ژورنال‌ها کند. در این مطلب مجله دلتا، ویژگی‌های یک پاف تخت خواب مناسب را برای شما توضیح خواهیم داد.

پاف اتاق خواب

جنس مناسب پاف

پاف تخت خواب برای استفاده‌های گوناگونی در پایین تخت قرار می‌گیرد؛ گاه نقش صندلی را دارد و گاهی نیز به عنوان یک فضای ذخیره‌سازی برای قرار دادن وسایل مختلف به کار می‌رود. این که شما چه جنسی را برای پاف خود انتخاب کنید، به کاربرد آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی تشک رویی پاف می‌تواند از انواع پارچه‌ها و چرم تشکیل شده و پایه نیمکت فلزی یا چوبی باشد.

اندازه ایده‌آل پاف تخت خواب

پاف تخت خواب باید باریک و سبک انتخاب شود. همچنین عرض پاف باید از عرض تخت خواب کوچک‌تر باشد؛ به این صورت که از هر دو طرف تخت خواب، ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر در نظر گرفته شود. رعایت این موارد هم برای حفظ تناسب و زیبایی اتاق خواب و هم برای سهولت در رفت و آمد اهمیت زیادی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

ارتفاع مناسب برای پاف

پاف‌ها از نظر ارتفاع معمولا باید کوتاه در نظر گرفته شوند که این کوتاه یا بلند بودن، نسبت به ارتفاع تخت خواب سنجیده می‌شود. به طور کلی ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از تخت خواب مناسب است. اما برای مثال اگر تخت خواب بلندی دارید، این ارتفاع می‌تواند هم اندازه در نظر گرفته شود. ضمن این که پاف‌ها نباید حتما به شکل نیمکت باشند، گاهی اوقات قرار دادن چند پاف یا صندلی کوچک در کنار هم می‌تواند همان نقش را برای اتاق خواب شما ایفا کند.

انتخاب شکل و طرح مناسب

اگرچه این مورد سلیقه‌ای است؛ اما پیشنهاد ما این است که پاف تخت را از میان مدل‌های ساده انتخاب کنید. طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می‌کنند که بهتر است از پاف‌های خیلی شلوغ استفاده نکنید؛ هرچه ساده‌تر، بهتر.

پاف صندوقدار

انواع پاف، دسته‌دار و بدون دسته

پاف تخت خواب در اشکال مختلف ساخته و عرضه می‌شود. نمونه‌های مختلف نیمکتی و ساده برای پاف ها وجود دارد که خود شما هم می‌توانید در منزل آن‌ها را بسازید و یا مدل‌هایی که از سبک‌‎های کلاسیک و با جزئیات بیشتری پیروی می‌کنند. همچنین بعضی از پاف‌ها طوری طراحی شده‌اند که دارای تکیه‌گاه و شبیه مبل‌های تکی است؛ برای این که در اتاق خواب خود از این پاف‌ها استفاده کنید لازم است فضای اتاق خواب  بزرگ باشد. در ضمن اگر به فضای داخل پاف نیاز دارید می‌توانید از پاف‌های دارای قفسه‌ یا صندوق‌دار استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تزئین اتاق خواب، “شش توصیه برای تزیین اتاق خواب” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۶:۴۸ ق٫ظ

  3. مسعود

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…