چیدمان مبل ، عنصر زیبایی ساز دکوراسیون خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد باید بدانید که از وسیله هایتان به چه شکل در چیدمان خانه استفاده کنید.
چیدمان مبل

چیدمان مبل جز یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در نوع دکوراسیون و زیبایی محیط زندگیست. با بوجود آمدن این وسیله کاربردی در گذشته و گرایش مردم به داشتن و خریدن چنین محصولی هم اکنون شاهد طراحی های متنوع و ساخت انواع مبلمان در سایز ها، طرح ها و شکل های مختلف هستیم. این وسیله پر کاربرد در زندگی های کنونی تبدیل به یک عنصر غیر قابل حذف شده که برای چیدن آن باید قوانینی را در نظر داشت.

به گزارش مجله دلتا، توجه به نوع چیدن مبلمان منزل باعث می شود فضای مطلوب تری برای زندگی ایجاد شود، اما برای بوجود آوردن این محیط باید یکسری نکات را رعایت کرد که در این گزارش به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

تفکیک فضا با چیدمان مبل

یکی از اصول مهم در چیدمان مبل توجه به ویژگی تفکیک فضا است. در این شیوه از چیدمان با قرارگیری مبل ها در یک شکل خاص فضای موجود در خانه به راحتی تفکیک می شود و شما می توانید از بخش های مختلفی در سالن پذیرایی خود مانند بخشی برای تماشای تلویزیون، بخش برای صرف غذا و… بهره مند شوید. به این ترتیب در چیدمان مبل برای اتاق پذیرایی به سبک ایرانی می توانید با قرار دادن مبل های خود در بخش مشخصی از خانه بخش های کاربردی متفاوتی را برای خود ایجاد کنید.

چیدمان مبل

مبل های رنگی

در تکنیک های چیدمان مبلمان منزل در گذشته رسم براین بود که بایستی از مبل های ست و همرنگ در منزل استفاده می شد و بهره گیری به این شکل یکی از وجوه زیباسازمنزل به شمار می رفت. اما در زمان حال با توجه به رشد تکنولوژی در تنوع طراحی و ساخت در این عرصه و هم چنین توسعه رشته دکوراسیون داخلی در چیدمان مبل تغییرات بسیاری شکل گرفته که یکی از مهمترین آنها استفاده از مبل های غیر هم شکل در رنگ ها و طرح های متفاوت است. باید توجه داشت که این جمله به معنای استفاده اغراق شده رنگها و شکل ها در کنار هم نیست، بلکه بر اساس نوع چیدمان و دقت در ترکیب های آگاهانه در دکوراسیون داخلی بایستی دست به انتخاب و خرید چنین وسایلی زد.

دکوراسیون داخلی

چیدمان ال

این شیوه یکی از مهمترین راه ها در چیدمان مبل است. در این شکل با توجه به ویژگیهای سالن پذیرایی همچون مربعی یا مستطیلی بودن، متراژ سالن پذیرایی و…مبل ها بصورت حرف ال لاتین در کنارهم با نظمی دقیق چیده می شوند که محاسنی را برای چیدمان خانه به دنبال دارد . یکی از محاسن این نوع از چیدمان بوجود آمدن فضایی صمیمی و گرم درخانه برای گفتگوهای متقابل است و با استفاده از این نوع چیدمان می توان از بوجود آمدن فضاهای پرت و خالی در خانه جلوگیری کرد.

چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی

کوسن

از نکات مهمی که می تواند شما را در داشتن چیدمان موفق همراهی کند استفاده از کوسن های رنگیست. کوسن یکی ازوسایل بسیار مفید در ایجاد تنوع و زیبایی در دکوراسیون داخلی محسوب می شود که با داشتن رنگ ها و شکل های زیبا و مختلف می تواند یکی از عناصر زیبایی ساز در خانه به شمار آید.

کوسن در چیدمان مبل

فرش و پرده

فرش و پرده جز وسایل مهمی در خانه محسوب می شوند که تاثیر بسزایی در طراحی داخلی دارند. توجه به هارمونی موجود در ترکیب رنگ این دو وسیله در خانه سبب می شود که نوع دکوراسیون شما زیبا تر جلوه کند. همواره در بین ایرانیان فرش از جایگاه بالایی برخوردار بوده و با اندکی دقت و تامل در انتخاب این دو وسیله کاربردی در منزل به راحتی می توان صاحب دکوراسیون متفاوتی شد.

دکوراسیون داخلی

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…