وام خرید مسکن

۲
2
زمان مطالعه: 1 دقیقه
افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط بر وضعیت صندوق پس‌انداز یکم و تخصیص اعتبار است.
وام خرید مسکن
بنابر اعلام بانک مسکن افزایش وام خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم منتفی است چرا که برای افزایش وام خرید مسکن باید، منابع پیش‌بینی شود.

به گزارش مجله دلتا ابوالقاسم انارکی، مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه افزایش سقف تسهیلات منوط به پیش بینی راهکار های تامین کسری منابع است گفت: پیشنهاداتی مبنی بر افزایش تسهیلات ۸۰ میلیون تومان که هم‌اکنون ارائه می‌شود، داشته‌ایم و درخواست تامین اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی را ارائه کرده‌ایم، اما فعلا برنامه‌ریزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن صورت نگرفته است.

مدیر عامل بانک مسکن در تشریح این موضوع که سقف تسهیلات در شهر تهران فقط می‌تواند کمتر از ۲۰ درصد یک واحد مسکونی در منطقه با قیمت متوسط را پوشش دهد، بیان کرد: تسهیلات مسکن در برخی شهر ها و استان‌ ها توان خرید متقاضیان را بالا می‌برد، اما این رقم برای شهر تهران تا حدودی پایین است. هم‌اکنون زوج‌ های متقاضی می‌توانند برای دریافت تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۶ درصد در بافت فرسوده و ۸ درصد اقدام و سپرده گذاری کنند.

شایان ذکر است رشد قیمت مسکن در سال های ۹۶ و ۹۷ باعث شد تا توان خرید به شکل قابل توجهی کاهش یابد و تسهیلات نیز نتواند کفاف خرید مسکن را حداقل در سطح ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد حفظ کند. این موضوع باعث شده تا به دلیل کافی نبودن تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم برای خرید مسکن؛ بیش از ۱۱۰ هزار متقاضی دریافت وام از این صندوق انصراف داده‌ و حساب خود را مسدود کنند.

با رشد قیمت مسکن و کاهش توان خرید متقاضیان، هنوز تصمیم جدی از سوی شورای پول و اعتبار به منظور افزایش سقف تسهیلات مسکن اتخاذ نشده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند صندوق پس‌اندازی یکم، کارایی خود را از دست داده است.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۵۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…