خواص لوبیا سبز

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لوبیا سبز منبع خوبی از انواع ویتامین ها و فیبر است.البته لوبیا سبز کنسروی محتوی مقدار نسبتا بالایی سدیم است و بهتر است، قبل از مصرف، آن را آب‌کش کنید‌. برای کاهش میزان سدیم در لوبیا سبز و برخورداری حداکثری از فواید آن بهتر است از لوبیا سبز تازه یا منجمد استفاده کنید.
خواص لوبیا سبز

لوبیا سبز می‎تواند به راحتی نیازهای تغذیه ای بدن شما را تامین کند. این سبزی حاوی مواد مغذی مفید مانند ویتامین A، C، K و B6  و غنی از بسیاری از مواد معدنی سودمند و منبع خوبی از اسید فولیک است. جدا از این، مقدار قابل توجهی از کلسیم، سیلیکون، آهن، منگنز، بتا کاروتن، پروتئین، پتاسیم و مس را داراست.در مجله دلتا با خواص لوبیا سبز بیشتر آشنا می شوید.

۱. مبارزه با سرطان
لوبیا سبز سرشار از کلروفیل است. افرادی که غذاهای کبابی دوست دارند بهتر است همراه با کبابشان مقداری لوبیا سبز میل کنند تا آثار منفی دود ناشی از کباب کردن را کاهش دهند.

۲. باروری و بارداری
مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آهنِ بیشتر از منابع گیاهی، مانند اسفناج، لوبیا، کدو حلوایی و لوبیا سبز همراه با غذاهای سرشار از ویتامین C، مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای در باروری زنان و جذب آهن بیشتر موثر است.

۳. کاهش خطر افسردگی
مصرف مقدار کافی ویتامین B9 موجود در لوبیا سبز،می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد. ویتامین B9 می‌تواند در تولید هورمون‌های سروتونین، دوپامین و نوراپی‌نفرین اختلال ایجاد کند. این هورمون‌ها در تنظیم حالت خُلقی، خواب و کنترل اشتها مؤثرند.

۴. سلامت استخوان ها
یک فنجان لوبیا سبز تقریبا معادل ۲۰٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین K  و ۴ درصد کلسیم موردنیاز بدن را تأمین کند.مصرف کافی ویتامین K موجب بهبود سلامت استخوان و افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن از طریق ادرار می‌شود.

لوبیا سبز

۵. کمک‌ به کنترل وزن
اگر به اندازه دور کمرتان اهمیت می‌دهید، نباید لوبیا سبز را فراموش کنید.یک فنجان لوبیا سبز درحدود ۲۸ کالری دارد. این مقدار لوبیا سبز تقریبا بدون چربی و قند کمی دارد.لوبیا سبز بدون کلسترول. بااینکه بدن برای رشد سلولی مناسب به مقداری کلسترول نیاز دارد، ولی مقدار زیاد آن برای بدن مضر است‌. مصرف زیاد کلسترول می‌تواند موجب تجمع چربی در سرخرگ‌ها شود. این امر جریان خون به قلب و مغز را کاهش می‌دهد و خطر بروز سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می‌دهد‌.یک فنجان لوبیا سبز سرشار از فیبر است که می‌تواند با کاهش فشار خون به سلامت قلب کمک کند.
باید مراقب لوبیا سبز کنسروی باشید‌. زیرا یک فنجان لوبیا سبز کنسروی حاوی مقدار زیادی سدیم بیش از میزان مورد نیاز بدن است.

۷. لوبیا سبز فودمپ (FODMAP) بسیار پایینی دارد
از دیگر خواص شگفت انگیز لوبیا سبز،میتوان به فودمپ پایین اشاره کرد که برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی مزمن هستند مفید است. فودمپ‌ها انواعی از کربوهیدرات‌های هضم‌نشدنی است که موجب ایجاد گاز، شکم‌درد، اسهال و یبوست می‌شوند. مصرف غذاهایی که فودمپ کمی دارند می‌تواند تأثیری چشمگیر در بهبود مشکلات گوارشی داشته باشد.

۸. لوبیا سبز پروتیین هم دارد
بدن برای حفظ سلامت سیستم ایمنی،سلامت استخوان‌ها، مو، اندام‌ها و عضلات به پروتئین نیاز دارد.‌پروتئین‌های گیاهی را باید روزانه همراه با پروتئین‌های دیگر مصرف کرد تا بدن ترکیب کاملی از پروتئین‌ها را جذب کند.

۹. لوبیا سبز منبع خوب ویتامین‌ها و مواد معدنی
لوبیا سبز حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین B9 است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز و ویتامین ها

ویتامین C
ویتامین C با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. لوبیا سبز تقریبا ۲۵٪ نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می‌کند‌.

ویتامین A
فقط هویج چشم هایتان را تقویت نمی کند، بلکه ویتامین A هم در تقویت بینایی ، سلامت دستگاه ایمنی و تولیدمثل حرفی برای گفتن دارد. فراموش نکنید که ویتامین A فقط یک ویتامین نیست، بلکه گروهی از ترکیبات مفید است.

مواد معدنی
لوبیا سبز منبع خوبی از منگنز است که با ‌خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به سوخت و ساز،سلامت استخوان‌ها و بهبود زخم ها کمک می‌کند.

لوبیا سبز

نحوه نگه داری لوبیا سبز
برای جلوگیری از کاهش خواص لوبیا سبز و مواد مغذی آن باید وقتی لوبیا را فریز کردید و دوباره می خواهید مصرف کنید، آن در مقداری آب بریزید و بپزید‌.لوبیا سبز را همیشه در کیسه پلاستیک و در یخچال نگه داری  و ظرف یک هفته مصرف کنید‌.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر ، “۱۲ خوراکی پر خاصیت سبز” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. امیر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشیدhttps://soland.ir

    پاسخ

    • اسماء عفیف

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

      ممنو از شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  3. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۳ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…