سفر به تایلند و دانستنی های آن

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تایلند مقصد ارزان و هیجان‌انگیز گردشگری است به شرط آنکه پیش از سفر در مورد بایدها و نبایدهای آن نکاتی را بدانید.
دانستنی های سفر به تایلند

لباس باز نپوشید

آب‌وهوای گرم تایلند نباید موجب آن بشود که لباس نامناسب به تن کنید. پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی و مراکز شهر خلاف عرف این کشور است. برای ورود به معابد نیز باید لباس آستین بلند ترجیحا سفید و شلوار به تن کنید. البته یکی از بهترین تفریح‌های تایلند آفتاب گرفتن در سواحل زیبای این کشور است؛ بنابراین پوشیدن مایو در سواحل مشکلی ندارد.

کفش ها را از پا درآورید

به دلیل آب و هوای گرمسیری تایلند، اغلب مردم این کشور از صندل و دمپایی به جای کفش استفاده می‌کنند و این نوع از پوشش برای پا را احترام به حساب می آورند، اما ورود با کفش به معابد و حتی بعضی از فروشگاه‌ها را بی‌احترامی می‌دانند. بنابراین در زمان سفر به تایلند کفش‌هایی که پوشیدن آن راحت است همراه داشته باشید.

دانستنی های سفر به تایلند کفش ها را از پا دربیاورید

به سر کسی دست نکشید

هرچه تایلندی‌ها پا را آلوده‌ترین عضو بدن می‌شناسند، سر را به عنوان بالاترین عضو بدن، قابل احترام می‌دانند. بنابراین از لمس کردن سر یک فرد تایلندی حتی یک کودک پرهیز و اگر اتفاقی دستتان به سر کسی برخورد کرد عذرخواهی کنید.

با پا اشاره نکنید

در تایلند ابدا از پا برای اشاره یا حتی برای ممانعت از بسته‌شدن در استفاده نکنید؛ ولو اینکه خیلی خسته باشید چرا که این کار در تایلند رفتاری بسیار زننده محسوب می شود. همان‌طور که گفته شد در تایلند، مردم پا را آلوده‌ترین بخش بدن می‌شناسند به همین دلیل اشاره کردن با پا، منتهای بی‌ادبی تلقی می‌شود.

دانستنی های سفر به تایلند با پا اشاره نکنید

 

به خاندان سلطنتی احترام بگذارید

مردم تایلند احترام بسیار زیادی برای خاندان سلطنتی این کشور قائل هستند و هر نوع بی‌احترامی به این خانواده، تنبیه‌هایی را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است به سرتان نزند که پای خود را روی سکه یا اسکناسی که عکس خانواده سلطنتی روی آن حک شده قرار دهید. حتی از قرار دادن پا روی میز خودداری کنید.

دست ندهید

اهالی تایلند به جای دست دادن، دست های خود را به هم می‌چسبانند و تعظیم می‌کنند. لازم نیست به کودکان و افراد کم‌سن تعظیم کنید اما وقتی با شخصی که از شما بزرگتر است روبرو می شوید دست ندهید و فقط تعظیم کنید.

دانستنی های سفر به تایلند دست ندهید

از چنگال برای غذا خوردن استفاده نکنید

مردم تایلند غذاخوردن با چنگال را بی‌احترامی می دانند، از این رو اگر در رستوران‌ها به سایرین دقت کنید خواهید دید که از چنگال فقط برای هدایت غذا به قاشق استفاده می کنند  و چنگال را به دهان نمی‌زنند.

در شب سوت نزنید

یکی از جالب‌ترین دانستنی های سفر به تایلند این است که در شب نباید سوت بزنید. تایلندی‌ها اعتقاد دارند سوت زدن در شب باعث فراخواندن ارواح به آن منطقه می شود به همین دلیل شنیدن صدای سوت در شب ممکن است مردم را بترساند. همچنین تایلندی‌ها سوت زدن را نشانه بدشانسی می دانند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…