درمان خانگی دندان درد

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دندان درد وقتی به سراغمان می‌آید، تمرکز و آرامش را مختل می‌کند و حسابی آدم را کلافه می‌کند. در این مطلب چند روش خانگی برای تسکین و درمان دندان درد را به شما معرفی می‌کنیم.
درمان خانگی دندان درد

دندان درد، دردی است که همه ما بارها با آن مواجه شده‌ایم و حتما از دوستان و نزدیکان هم توصیه‌هایی برای درمان خانگی دندان درد شنیده‌ایم. مثلا این که روی دندانت سیر یا روغن میخک بگذار و… . بله، این درست است که این روش‌ها درمان قطعی برای درد شما نخواهند بود و برای درمان باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید؛ اما تا زمانی که نزد دندان‌پزشک بروید که نمی‌خواهید درد را تحمل کنید؟! در این مطلب مجله دلتا، به برخی از ساده‌ترین روش‌ها برای درمان خانگی دندان درد اشاره کرده‌ایم که به کمک آن‌ها درد را تسکین دهید و در فرصت مناسب به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

درمان درد دندان عفونتی

روغن میخک

میخک، یک داروی گیاهی برای تسکین دندان درد است. در این گیاه، یک مسکن طبیعی وجود دارد که به آرام شدن درد شما کمک می‌کند. دو قطره از روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، روی دندانتان قرار دهید. می‌توانید سراغ راه طبیعی‌تری هم بروید؛ کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

زنجبیل و فلفل

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد است. میزان مساوی از این دو ادویه را با آب مخلوط کنید و یک سس خمیری بسازید. توپ کوچکی از پنبه رابه به ترکیب مورد نظر آغشته کنید؛ سپس تا زمانی که درد فروکش کند؛ روی دندانی که درد می‌کند نگه دارید. سعی کنید جوری پنبه را وارد دهان کنید که این مخلوط با لثه و زبانتان تماس پیدا نکند.

چگونه از درد دندان خلاص شویم

آب نمک درمانی

نمک یک ضدعفونی کننده قوی است؛ پس اگر درد دندان شما به سبب عفونت ایجاد شده باشد، استفاده از نمک می‌تواند زودتر از هر چیز دیگری شما را آرام کند. آب نمک برای شستن عوامل عفونت‌زا از محل کاربرد دارد و التهاب را کاهش می‌دهد. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید، بعد از این که سرد شد مقداری از آن را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود بچرخانید. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید.
درمان دندان درد عصبی

دم کرده نعناع

دمنوش نعناع نیز عطر و طعم مطبوعی دارد و می‌تواند به عنوان یک بی‌حس کننده خوب برای درمان خانگی دندان درد مورد استفاده قرار گیرد. یک قاشق چای‌خوری نعناع را در یک فنجان آب جوش بریزید و برای دم کشیدنش ۲۰ دقیقه صبر کنید. وقتی که دمنوش‌ خنک شد، آن را در دهان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

سیر

سیر علاوه بر این که سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند و مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، مسکن خوبی برای درد دندان هم به حساب می‌آید. برای استفاده از سیر دو روش پیش روی شماست: ۱) یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید و روی دندان قرار دهید. ۲) یکی دو حبه سیر را بجوید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

بیماری های دهان و لثه

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یا همان آب اکسیژنه مانند آب نمک باکتری‌ها را می‌شوید و از محل دور می‌کند و یکی از بهترین روش‌ها برای درمان خانگی دندان درد است. این محلول به خصوص اگر دندان دردی همراه با تب و دهانی بدمزه دارید، به شما کمک می‌کند دقایقی از درد خلاص شوید. مقداری محلول ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و به مدت ۳۰ ثانیه در دهان بگردانید و سپس بیرون بریزید و در آخر چند بار آب را در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید. حواستان باشد پراکسید هیدروژن ماده‌ای قوی است و نباید آن را قورت دهید؛ زیرا دچار مشکلاتی در معده و روده‌ها می‌شوید.

استفاده از یخ، چای سیاه و عصاره وانیل نیز روش‌های دیگری برای تسکین و درمان خانگی دندان درد است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از عوارض پر کردن دندان، “عوارض پر کردن دندان” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…