بیروت؛ عروس خاورمیانه

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در بدو ورود به شهر بندری بیروت در جوار دریای مدیترانه است، این شهر را شایسته القابی چون عروس خاورمیانه و عروس همیشه بهار خواهید دید.
دیدنی های بیروت

خیابان‌های سنگ‌فرش شده، مجسمه‌های چند هزارساله، صخره‌ها و کوه‌های همیشه سبز، ساحل آفتابی و حتی مردمانی که با عقاید و سبک زندگی متفاوت در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند، باعث شده تا بیروت لقب عروس خاورمیانه را از آن خود کند. بخش گردشگری مجله دلتا این بار به معرفی دیدنی های بیروت پرداخته است. با ما همراه باشید.

ساحل بیبلوس

بیبلوس دیدنی های بیروت

بیبلوس (Byblos) تنها یک ساعت با بیروت فاصله دارد. این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب برای افرادی است که می‌خواهند ساعاتی از شلوغی بیروت به آرامش پناه ببرند.

بندر بیبلوس یکی از زیباترین بنادر لبنان است؛ قایق‌های ماهیگیری در کنار بندر و دریای آبی که آسمان را منعکس می‌کند منظره‌ جذابی را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. قدم‌زدن در این بندر و غذاخوردن در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این منطقه بسیار لذت‌بخش خواهد بود. افرادی که دنیای مدرن را به تاریخ باستان ترجیح می‌دهند می‌توانند سری به تفریحگاه‌های ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌های ساحل بزنند.

گرمابه های رومی

گرمابه های رومی دیدنی های بیروت

گرمابه‌های رومیِ بیروت متعلق به دورانی است که بیروت مرکز حکومت رومی‌ها بود. این گرمابه‌ها در دهه‌ ۱۹۹۰ بازسازی شدند. سیستم گرمایشی متبکرانه‌ی این گرمابه‌ها هایپوکاست (hypocaust) یا زیرسوز نامیده می‌شود. این مکان همچنین باغ گیاهان دارویی را نیز دربر‌می‌گیرد.

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی ما دیدنی های بیروت

کلیسای بانوی مقدس ما یا کلیسای سیده لبنان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیروت و از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی لبنان است که برای احترام به مریم مقدس ساخته‌ شده است. مجسمه مریم مقدس مشرف بر شهر جونیه، چشم‌انداز وسیعی از مناطق اطراف را به نمایش می‌گذارد.

صخره‌های کبوتر

صخره‌های کبوتر دیدنی های بیروت

صخره‌های کبوتر در منطقه تاریخی روشه، یکی از گنجینه‌های طبیعی لبنان و از دیدنی های بیروت به شمار می‌رود. در منطقه‌ اطراف این صخره‌ها، شواهدی از وجود اقوام باستانی به دست آمده است. گردشگران می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی روشه، قدم بزنند و از تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف لذت ببرند.

موزه سرسق

دیدنی های بیروت موزه سرسق

موزه سرسق موزه اصلی هنرهای معاصر بیروت و محل نگه‌داری آثار فرهنگی لبنانی است. این موزه در یک ویلای خصوصی واقع در یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی بیروت قرار دارد. ساختمان موزه سرسق، نمونه‌ای تمام‌عیار از معماری قدیمی لبنانی است؛ این ساختمان را خانواده سرسق در قرن ۱۹ میلادی بنا کردند و امروزه به یکی از جاهای دیدنی بیروت تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “سفر به ۱۰ جزیره رویایی” را مطالعه کنید.

دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشگاه آمریکایی دیدنی های بیروت

دانشگاه آمریکایی بیروت با قدمت ۱۵۲ سال، یکی از ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه دارای موزه باستان‌شناسی، باغ‌های گیاه‌شناسی، ساختمان‌های تاریخی و همچنین یک ساحل اختصاصی است. موزه باستان‌ شناسی دانشگاه آمریکایی بیروت در سال ۱۸۶۸ افتتاح شد و قدیمی‌ترین موزه باستان‌شناسی در خاورمیانه است و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

بعلبک

دیدنی های بیروت بعلبک

شهر باستانی بعلبک یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است که در دره بقاع و در فاصله ۲ ساعت و نیم از بیروت واقع شده است. معبد رومی باکوس، یکی از آخرین ساختمان‌های رومی در جهان، از برجسته‌ترین بخش‌های این شهر است. این معبد در بیش از ۱۸۰۰ سال پیش برای احترام به یکی از خدایان رومی ساخته شد. هر سال در محوطه‌ جلوی معبد، جشنواره‌ تاریخی و باستانی بعلبک برگزار می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر ”امن‌ترین مقاصد توریستی اروپا بعد از کرونا” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۰۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…