سفر به سواحل جنوبی ایران

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری که در سراسر ایران وجود دارد اما هیچ‌کدام جای سواحل بکر جنوب با جاذبه‌های منحصر به‌فرد آن را نمی‌گیرد.
سواحل جنوب ایران

چه یک گردشگر حرفه‌ای باشید چه یک مسافر ساده، حتما تا به حال یک بار برای فرار از روزمرگی و گذران اوقات فراغت به سواحل جنوب ایران سفر کرده اید. اوایل بهار و پیش از رسیدن فصل گرما بهترین زمان برای سفر به این سواحل است. بخش گردشگری مجله دلتا به معرفی چند ساحل زیبای جنوبی پرداخته است. با ما همراه باشید.

چابهار

سواحل جنوب ایران چابهار

ساحل درک

چشم‌انداز اعجاب‌انگیز تلاقی بیابان با خط آبی دریا و مجاورت آب‌‌ و زمین‌های خشک تصویر بی‌نظیری از درک است. جاده درک در ۱۵۰ کیلومتری چابهار از کوه‌های زیبای مریخی، ساحل گریان و پزم می‌گذرد.

ساحل بریس

بندر تاریخی بریس در غرب چابهار و مسیر خلیج گواتر، این روزها توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. فرسایش خاک در این ساحل فوق العاده زیبا است

تیس

چابهار، ساحل زیبای دیگری به نام تیس دارد. نمای این ساحل از بالا و از قلعه پرتغالی‌ها شبیه به یک کارت پستال زیباست. قایق‌ها و لنج‌های آبی و قرمز رنگ، منظره زیبایی برای عکاسی یا لذت بردن از طبیعت خلق می‌کنند.

قشم

سواحل جنوب ایران - قشم

هنگام

ساحل هنگام از دیگر سواحل جنوب ایران را به اسم ساحل نقره‌ای نیز می‌شناسند. هنگام، در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. فیتوپلانگتون‌هایی موجود در این ساحل، هنگام را شبیه به سرزمینی پر از نقره می‌کند و زمانی که موج به ساحل می‌رسد با این ذره‌های نورانی آمیخته و درخشان می‌شود.

ساحل لاک‌پشت‌ها

ساحل لاکپشت‌‌ها در ۳۰ کیلومتری جنوب قشم از اواخر اسفند تا آخر خرداد دیدنی است. در فصل تخم گذاری، صدها لاکپشت پوزه عقابی به ساحل می‌آیند و تخم‌هایشان را در چاله‌هایی دفن می‌کنند. دو ماه بعد، بچه لاکپشت‌ها از تخم بیرون می‌آیند و به سمت ساحل حرکت می‌کنند. همین اتفاق، این ساحل را به یکی از جاذبه‌های قشم تبدیل کرده است.

جزایر ناز

یکی دیگر از سواحل جنوب ایران در قشم، سواحل جزایر ناز است که موقع جزر و مد تغییر شکل می‌دهد. می‌توانید سه ساعت بعد از جزر به این جزایر رفته و قبل از اینکه کل جزیره را آب بگیرد، یک ساعت بعد از مد برگردید.

منفق

ساحل منفق، یکی از بکرترین سواحل جزیره هرمز و در ۴۰ کیلومتر آن قرار دارد. هرمز را به سبب خاک قرمزش می‌شناسند. ترکیب این خاک با آبی دریا رنگ حیرت‌آوری درست کرده که هیچ جای دیگر در ایران آن را پیدا نمی‌کنید. ساحل قلعه پرتقالی‌ها نیز جذابیت این جزیره را بیشتر کرده است.

کیش

سواحل جنوب ایران ریشهر

کلبه هور

انتخاب بین زیباترین ساحل کیش کار سختی است. کلبه هور در غرب کیش قرار دارد، جایی که موقع غروب یکدست نارنجی می‌شود. این ساحل آنقدر آب زلالی دارد که از بالای آن می‌توانید آبزیان و صدف‌ها و مرجان‌های داخل آن را مشاهده کنید.

ساحل مرجانی

ساحل مرجانی دقیقا در شرق جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل مرجان‌ها بعد از مردن مثل سنگ اسفنجی به ساحل می‌رسند. اگر کسی اهل جمع کردن کلکسیون سنگ و صدف باشد، ساحل مرجانی احتمالا انتخاب بهتری برای اوست.

ریشهر

در امتداد خیابان ریشهر به سمت دریا، زیباترین ساحل بوشهر قرار گرفته است. اینجا شبیه به ساحل‌های دیگری که در اطراف این شهر وجود دارد بکر نیست و بیشتر به دلیل قدمت چند هزارساله‌اش مشهور است.

ساحل بندر امام حسن

این ساحل را به اسم ساحل مریخی نیز می‌شناسند. ساحل بندر امام حسن، در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب بندر دیلم در استان بوشهر قرار دارد و تلفیقی از ماسه و صخره است.

بنود

ساحل بنود عسلویه جذابیت خود را از غارهای صخره‌ای رو به دریا گرفته است و راه دسترسی به آب‌های آن هم از حفره‌های بین صخره‌ها می‌گذرد. این ساحل در ۳۰ کیلومتری عسلویه و روستایی به اسم بنود قرار دارد. در غارهای این ساحل می‌توانید آبتنی کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

    کرونا هست هیچ کس جایی نمیره در خانه میمانیم. مرگ بر سفر و جاهای توریستی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…