نگاهی به خرید و فروش آپارتمان های بزرگ در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارتمان های بزرگ متراژ در تهران بیشترین افزایش قیمت و خرید و فروش را در تهران به خود اختصاص داده اند.

خرید و فروش آپارتمان های بزرگ متراژ (بیش از ۲۰۰ متر ) در تهران با ۴۸ در صد افزایش ، خرید و فروش آپارتمان‌های بیش از۶۰۰میلیون تومان با ۵۲ درصد افزایش و رشد ۳۵ درصدی خرید و فروش آپارتمان های بزرگ متراژ در منطقه یک تهران ، نشانه ‌هایی است که افزایش چشمگیر میزان خرید و فروش و قیمت خانه و آپارتمان با هدف سرمایه‌ گذاری درابتدای زمستان پارسال راتایید می کند.

تحولات خرید آپارتمان های بزرگ متراژ

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین، این در حالی است که فروردین ماه امسال خرید و فروش آپارتمان های بزرگ متراژ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ، ۶.۳ درصد کاهش  و قیمت ها   ۲۹.۵ افزایش داشته است .

تحولات تازه نشان می دهد که همزمان با افزایش نرخ دلار ، دربازارمعاملات خانه و آپارتمان دو مورد روی داده است .اول اینکه ، گروهی

به قصد حفظ سرمایه خود به سمت دارایی ثابت روی آورده و دیگر اینکه فروشندگان، همزمان قیمت‌های پیشنهادی را افزایش داده اند.

با توجه به بررسی‌های میدانی در فروردین ماه امسال در منطقه ۵ ، قیمت پیشنهادی تا ۶۰ درصد و قیمت قطعی تا ۴۷ درصد افزایش یافته است اما در نیمه جنوبی شهر تهران جهش معاملات خرید و فروش محسوس نبوده است. به طور مثال کمترین میزان افزایش قیمت در تهران به منطقه ۱۹ با ۴ درصد در مقایسه با همین ماه درسال گذشته اختصاص داشته ،در عین حال میانگین افزایش قیمت خانه و آپارتمان در شهر تهران ۲۹.۵ درصد بوده است.

2 6 نگاهی به خرید و فروش آپارتمان های بزرگ در تهران

این گزارش حاکی است که  آخرین آمار سامانه‌های معتبر ملکی نشان می دهد تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال  ۵۳۴۴ مورد قرارداد خرید و فروش خانه و آپارتمان در تهران امضا شده که با توجه به نیمه تعطیل بودن فروردین ماه که ۵۰۴۶ معامله به ثبت رسید، خرید و فروش بیشتری در مقایسه با ماه پیش از آن انجام شده است.

در فروردین ماه امسال ، خرید و فروش خانه و آپارتمان درشهر تهران به ۵۰۴۶ مورد رسید که در مقایسه با اسفند ماه ۹۶ و ماه مشابه همین سال به ترتیب ۵.۹  و ۶.۳ درصد کاهش نشان می دهد. در این ماه متوسط قیمت یک متر آپارتمان مسکونی درتهران ۵ میلیون و ۵۳۰هزار تومان بود که در مقایسه با همین ماه درسال گذشته ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

با توجه به آمار یاد شده، به نظر می رسد بیشترین افزایش قیمت و خرید و فروش املاک مسکونی در تهران را آپارتمان های بزرگ متراژ به ویژه در منطقه یک از آن خود کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…