دکوراسیون خانه های کوچک با ۸ قانون ساده!

۰
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر خانه شما نیز کم متراژ است و همین امر باعث شده تا در چیدمان داخلی با مشکل موجه شوید حتما این گزارش را تا انتها مطالعه کنید.
دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک شاید در نگاه اول کار دشواری به نظر برسد اما با کمی صبر و حوصله و با به کاربردن چند ایده ی کوچک اما مفید می توان به  یکی از بهترین نمونه های دکوراسیون داخلی خانه های کوچک دست یافت.

به گزارش مجله دلتا بر اساس پیشرفت های بیشماری که درعرصه علم معماری و دکوراسیون داخلی به وجود آمده داشتن خانه ای کاربردی حتی با متراژ کوچک دیگر آرزویی دست نیافتنی محسوب نمی شود بلکه نظریه ها و ایده های بی شماری در این زمینه خلق شده که با بکارگیری آنها به راحتی خانه کوچک شما تبدیل به یک مکان کاربردی با مزایای فراوان می شود. برای رسیدن به این موفقیت راه هایی وجود دارد که در گزارش امروز برخی از این ایده های کاربردی برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک را برای شما طرح می کنیم.

پارتیشن در دکوراسیون خانه های کوچک

در علم نوین دکوراسیون داخلی بنابر ذکر برخی منابع طراحی هایی با پلان باز توصیه می شود . با بکارگیری این شیوه و با حذف دیوارها و تیغه های اضافی موجود در خانه و نصب پارتیشن های چوبی، شیشه ای و… به جای آن خانه فضای بازتری به خود می گیرد و همین امر سبب می شود تا حس دلگیری و کم نوری محیط از بین برود.

1 9 دکوراسیون خانه های کوچک با 8 قانون ساده!

استفاده از تمام فضاها

یکی از روشهای مدیریت فضا در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از جاهای پرت و غیر قابل استفاده همچون کنج دیوارها، کنار چارچوب درها، کابینت های آشپزخانه و.. است. اگر دقت کنید متوجه می شوید که تمامی خانه ها با هرمتراژی دارای یکسری مراکز پرت و غیرقابل استفاده هستند.

اما باید به این اصل توجه کرد که با استفاده اصولی و درست از این محیط ها علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای جای دادن اشیا و وسیله های مورد نیاز در خانه می توان به عنوان الگوو بستری برای بکار گیری لوازم تزئینی و دکوراتیو نیز از آنها استفاده کرد. در این راستا برای گرفتن نتیجه مطلوب تر هرچه طرح هایتان خلاقانه تر و به روز تر باشد بهترین ثمرات را در پی خواهد داشت.

دیزاین خانه های کوچک

آشپزخانه

یکی از مشکلات بسیار بزرگ دکوراسیون منزل کوچک عدم وجود جای کافی برای آشپزخانه و قرار دادن وسیله های زیاد در آن است. همانطور که میدانید آشپزخانه یکی از قطب های مهم در خانه است که باید به بهترین شکل ممکن از تمامی فضاهای آن استفاده شود، مثلا خیلی ها به خاطر نداشتن جای کافی اپن را از آشپزخانه خود حذف می کنند و از این کار ناخشنودند، اما با بکارگرفتن یک ایده خلاقانه می توان اپنی خارج از عرف و غیر معمول برای خودتان بسازید.

همیشه قرار نیست که تمامی فضاهای موجود در خانه شبیه به هم باشند بلکه گاهی با تغییرات بزرگ و با نادیده گرفتن رسوم معمول در ساخت و ساز و دکوراسیون خانه های کوچک به راحتی و زیبایی می توان فضای خوبی را ایجاد کرد.

دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی

مبل

مبل یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیر گذار در چیدمان خانه محسوب می شود که باید در انتخاب آن  دقت کرد. اصولا برای دیزاین خانه های کوچک بهترین انتخاب برای خرید مبل شامل مبل هایی می شود که دارای ابعاد کوچکتری بوده و همین طور رنگ روشنی داشته باشند.

رنگ های روشن استفاده شده در دکوراسیون خانه های کوچک سبب می شود تا فضای خانه بزرگتر دیده شود و استفاده از اندازه های کوچک تر در انتخاب مبلمان نیز موجبات ایجاد فضای بهتر و بیشتر در خانه شمارا فراهم می کند. از این رو حتما به هنگام انتخاب و خرید میزو صندلی برای دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی باید به نکات ذکر شده دقت کرد.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

آینه

اغلب مردم به استفاده از آینه در شکل های مختلف علاقه مند هستند. آینه با عنصر انعکاسی خود می تواند نور بیشتری را در طراحی خانه های کوچک ایجاد کند و با گستردگی انعکاس تصاویر بعد جدیدی را در خانه شما ایجاد می کند.

خوشبختانه در عصر کنونی بر اساس شیوه های مدرن و بسیار زیبایی که در طراحی و برش متفاوت آینه ها به وجود آمده به راحتی می توان فضای خانه را عوض کرد. شما نیز می توانید بسته به متراژ و ارتفاع دیوارهای خانه تان آینه مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و با انتخاب بهترین جا برای نصب آن تغییرات چشم گیری را برای خودتان ایجاد کنید.

دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک

رنگ دیوار

اگر می خواهید فضای کوچک خانه تان بزرگتر و دلربا تر دیده شود حتما باید از رنگهای روشن در رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کنید. رنگ های روشن بر اساس علم روانشناسی و اصول زیبایی شناسی دردکوراسیون داخلی می توانند فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهند و این سبب می شود که شیوه دکوراسیون آپارتمان کوچک ایرانی موفق تر به چشم آید.

دکوراسیون خانه های کوچک

سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از مهمترین مراکز خانه است که در اولین نگاه به چشم می خورد و داشتن ویژگیهایی همچون نظم، چیدمان اصولی و علمی، توجه به زیبایی شناسی دکوراسیون و… در آن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در انتخاب وسیله های مصرفی در این بخش از خانه مخصوصا دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک ایرانی باید دقت کرد.

یکی از موارد مهمی که می تواند شما را در داشتن طراحی داخلی مناسب کمک کند توجه به مکان و نوع استقرار تلویزیون است. تنها کاری که برای دستیابی به این مهم باید انجام دهید این است که با تهیه یک پنل پرتابل، تلویزیون خودتان را روی دیوار نصب کنید تا علاوه بر ایجاد فضای مفید بیشتر درخانه محیطی را برای به کار بردن اشیا تزیینی و کتابها نیز برایتان بوجود بیاورد.

دکوراسیون آپارتمانهای کوچک

اتاق خواب

اتاق خواب باید از محیطی آرام و ویژه برای راحتی و استراحت برخوردار باشد. برهمین اساس باید بسته به اندازه اتاق و نیازهای اساسی موجود اقدام به خرید تختخواب، کمد و سایر وسایل مورد نیاز کرد. بهترین گزینه  برای داشتن اتاقی با فضای مفید و کاربردی مخصوصا برای محیط های کوچک استفاده از لوارم و وسایل پرتابل است. استفاده از تخت خوابهای تاشو که جای کمتری را اشغال میکنند یکی از بهترین انتخابها برای این نوع فضاها می باشند.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…