چیدمان آپارتمان‌‌های کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه دغدغه بسیاری از افراد داشتن چیدمان مناسب و شیک در آپارتمان‌های کوچک است. در این مطلب با ترفندهایی ساده، اصول چیدمان در آپارتمان‌های کوچک را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.
دکوراسیون آپارتمان کوچک

در فضای کوچک آپارتمان‌های امروزی، چیدمان درست و اصولی وسایل و مبلمان نقش زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی دارد. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا ترفندهای ساده و تاثیرگذاری را برای دکوراسیون آپارتمان کوچک به شما معرفی کنیم.

مبلمان راحتی

بطور کلی پیشنهاد می‌شود، اگر در آپارتمان کوچک سکونت دارید از مبل‌های استیل کلاسیک در فضا استفاده نکنید. زیرا این مدل مبلمان  برای  فضاهای کوچک مناسب نیست و  فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد، از این رو استفاده از مدل مبلمان راحتی، مبل تاشو و مبل راحتی ال برای آپارتمان‌های کوچک پیشنهاد می‌شود.

دکوراسیون منزل کوچک

نورپردازی مناسب

نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی منازل کوچک دارد. بنابراین در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از چراغ‌ها و نورهای مصنوعی مختلف، روشنایی بیشتری در خانه ایجاد کنید. ضمن اینکه رنگ دیوار چنین منازلی بهتر است، حتما سفید باشد.

فرش‌های کوچک

انتخاب فرش‌های بزرگ برای منازل کوچک توصیه نمی‌شود و با وجود اینکه دراغلب آپارتمان‌های امروزی و مدرن کفپوش نصب شده است، پس می‌توان از فرش‌های کوچک برای پوشاندن قسمتی از کف استفاده کرد. در صورتی که کف خانه شما با موزاییک پوشانده شده، می‌توانید از فرش‌ها و موکت‌های بدون طرح که دارای بافت عمودی و رنگ خنثی است، استفاده کنید.

a3 چیدمان آپارتمان‌‌های کوچک

پرده‌های بلند

در خانه‌هایی که سقف بلند دارند، به راحتی می‌توان با استفاده از کاغذ دیواری و نصب پرده های بلند، فضا را دلبازتر و بزرگ نشان داد. همچنین به کار بردن پرده‌های بلند برای خانه‌های کوچک آپارتمانی با سقف کوتاه نیز انتخاب مناسب برای بزرگ جلوه دادن دکوراسیون داخلی است.

رنگ‌های خنثی

یکی از نکات مهم دیگر که در چیدمان منازل کوچک  باید به آن توجه کنید، پرهیز از شلوغی و استفاده از طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید و.. است.

چیدمان خانه های معمولی

فضاهای عمودی منزل

در منازل کوچک می‌توانید از فضاهای عمودی به خوبی استفاده کنید. علاوه بر این با نصب انواع شلف و قفسه‌های دیواری و استفاده کارآمد از آن‌ها، به وسایل و لوازم موجود در منزل کوچک خود نظم دهید.

آینه در دکوراسیون داخلی

یکی از ترفندهای پر استفاده و مؤثر برای بزرگنمایی دکوراسیون آپارتمان کوچک، استفاده از آینه است؛ ضمن اینکه باید به ابعاد آن توجه کنیدزیرا آینه‌های کوچک نه فقط فضا را کوچکتر نشان می‌دهند، بلکه منظره ناهمگون و نازیبایی را ایجاد خواهند کرد.

ایده هایی برای خانه های کوچک

در این مطلب بطور مختصر ترفندهایی برای چیدمان اصولی آپارتمان‌های کوچک شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از دکوراسیون منازل کوچک ” ایده هایی برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک ” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…