اجاره خانه ، خرید آپارتمان و بازار املاک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

«خانه اولی » دیگر شرط دریافت تسهیلات در بافت فرسوده نیست، این تیتر خبری است از روزنامه همشهری که بررسی مطبوعات را با آن آغاز می کنیم .

هوشنگ عشایری مدیر عامل سازمان عمران و بهسازی شهری گفت: خوشبختانه نرخ سود تسهیلات بانکی در بافت فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد کاهش یافته  که به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد و هفته آینده سپرده‌گذاران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب برای دریافت این تسهیلات با سود ۶ درصد در سررسید یکساله، اقدام کنند.

اجاره خانه ، خرید آپارتمان و بازار ملک روی خط مطبوعات

وی افزود: ویژگی مهم صندوق پس‌انداز یکم این است که افرادی که از این تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند باید برای اولین بار مسکن خریداری کنند. اما «خانه اولی »دیگر شرط دریافت تسهیلات در بافت فرسوده نیست و هر فردی که سپرده‌ گذاری کرده باشد امکان استفاده از تسهیلات ۶ درصد را خواهد داشت.

در روزنامه خراسان نیز از وضعیت دو گانه بازار مسکن خبری منتشر شده که در این خبر آمده است :

وضعیت صدور پروانه ساختمانی در کل کشور نشان می دهد که تعداد پروانه های ساختمانی صادره در پاییز ۹۶ به نسبت پاییز ۹۵ کمتر از یک درصد تغییر کرده است.به گزارش درگاه مرکز آمار، بررسی نتایج طرح گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور در فصل پاییز سال ۹۶ نشان می‌دهد تعداد ۲۲۶۲ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۴.۰ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه پارسال حدود ۱۴.۴ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز سال ۹۶، تعداد ۱۶۳۰۴ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای ساخت بنا از سوی شهرداری تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۳.۱ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه پارسال حدود ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است.‏

در روزنامه عصر اقتصاد هم خبری از انباشت تقاضای مطلق در بازار مسکن چاپ شده است که در این خبر می خوانیم :

بخش مسکن با پارادوکس هایی روبه رو  شده است؛ از یک طرف قیمت ها رشد کرده و از طرف دیگر توان تقاضای مصرفی به قیمت ها

نمی رسد. از یک سو با توجه به بازدهی کم این بخش، ساخت و ساز در رکود قرار دارد و از سوی دیگر با توجه به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در سال ، تقاضای مطلق روز به روز انباشته می شود؛ تقاضای مطلق « خانه اولی » هایی که توان خرید ندارند و به اجبار به

سمت بازار اجاره کشیده می شوند. بنابر این پیش بینی می شود در سال ۹۷ با توجه به افزایش قیمت ارز، نرخ رشد اجاره بها نسبت به سال قبل افزایش یابد. این در حالی است که بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ بالغ بر۴۹۰ هزار آپارتمان مسکونی در تهران و ۲.۶ میلیون خانه در کشور خالی مانده است.

نگاهی هم خواهیم داشت به  خبر رشد قیمت مسکن در تهران که در روزنامه مردم سالاری به چاپ رسیده است.

در حالی معاملات مسکن طی فروردین امسال در مقایسه با ماه قبل از آن حدود ۶۰ درصد کاهش یافته که به لحاظ قیمت در مقایسه با فروردین ۹۶ به طور متوسط حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

گزارش تحولات بازار مسکن منتشر شده از سوی بانک مرکزی در بازه زمانی فروردین ۹۶ تا ۹۷ حکایت از اتفاقات بزرگ قیمتی در مناطق

۲۲گانه تهران دارد، گرچه تعداد معاملات انجام شده روندی رو به کاهش داشته است.

براین اساس طی ۳۱ روز فروردین ماه پارسال  ۵۳۸۴ مورد معامله آپارتمان مسکونی در شهر تهران انجام شد که این معاملات در فروردین امسال با کاهش ۸.۵ درصدی به ۵۰۴۶ مورد رسیده است.

و اما در پایان بررسی مطبوعات  بد نیست اشاره کنم به خبرحذف شرط «خانه اولی » از دریافت تسهیلات مسکن در بافت فرسوده که در

صدر خبر های امروز بررسی مطبوعات کشور بودو به احتمال زیاد خبری خوش برای بیشتر سپرده گذاران است  که قصد خرید خانه در بافت فرسوده را دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…