اوراق بهادار تسهیلات مسکن چقدر هزینه دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اوراق بهادار تسهیلات مسکن در آغازین روزهای سال ۱۳۹۷ با افزایش قیمت دلار، برای هر ورق به قیمت کمتر از ۶۰هزار تومان رسید و در نمادهایی که می رفت که باطل شود تا ۵۳ هزار تومان هم کاهش یافت .

این روزها و از زمان وعده  دلار ۴۲۰۰ تومانی  دولت ، قیمت هر ورق از اوراق بهادار تسهیلات مسکن تا بیش از ۶۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ،  درآخرین روز معاملات فرابورس ایران در هفته گذشته  ، امتیاز اوراق بهادار تسهیلات مسکنخرداد ۹۵ ، به ۶۴ هزار و۴۰۰ تومان و  اوراق تسهیلات خرید خانه فروردین ۹۷ به ۶۵ هزار و ۳۳۰ تومان رسید.

اوراق بهادار تسهیلات مسکن چقدر هزینه دارد؟

در صورتی که  قیمت اوراق ۶۵ هزار تومانی را مبنا قرار دهیم ، با توجه به اینکه زوج‌ های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۲۰۰ برگ تسهیلات خرید خانه خریداری کنند، ۱۳ میلیون تومان برای خرید این ۲۰۰ برگ باید بپردازند.

این مبلغ با در نظر گرفتن ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابت  آن باید ۴۰ برگ بهادار ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خریداری شود، در مجموع قیمت اوراق وام ۱۲۰ میلیون تومانی خرید خانه  افزون بر وام جعاله حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان‌ می‌شود.

همچنین سایر زوج‌ ها که درشهرهایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفرزندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که

برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ برگ بهادار خریداری و مبلغ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند.البته با در نظر گرفتن  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله ، در مجموع زوج های غیر تهرانی برای دریافت وام ۹۰ میلیونی باید ۱۳میلیون تومان بپردازند.

همچنین زوج‌ های ساکن در سایر شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر باید برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام خرید خانه ۱۲۰  برگ

بهادار خریداری کنند و بابت آن ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای دریافت ۲۰ میلیون تومان وام جعاله باید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بپردازند. این زوج‌ها در مجموع برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی باید ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

و اما مجرد های تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون و مجرد های ساکن در مراکز استان‌های بیش از۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا سقف ۵۰

میلیون تومان و همچنین مجرد های  ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت وبه ترتیب باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

3 3 اوراق بهادار تسهیلات مسکن چقدر هزینه دارد؟

بنابر این، مجردهای تهرانی باید برای خرید اوراق بهادار تسهیلات ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،  مجردهای ساکن در مراکز استان با بیش از

۲۰۰هزار نفر جمعیت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و و مجردهای سایر شهر های مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته

درصورتی که بخواهند وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله را هم دریافت کنند باید ،مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

هم اکنون قیمت هر برگ از اوراق بهادار تسهیلات خرید خانه  حدود ۶۴ تا ۶۵ هزار تومان است بنابراین ، قیمت اوراق بهادار تسهیلات مسکن و وام جعاله برای زوج های تهرانی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…