ایده هایی برای نورپردازی منزل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اغلب دیده می‌شود که افراد از روشنایی خانه خود راضی نیستند و فضای خانه برایشان دلگیر و تاریک است. در این مطلب با چند ایده ساده و اصولی برای نورپردازی درست در فضای خانه آشنا می‌شویم.
روشنایی خانه

نورپردازی و روشنایی مناسب برای هر خانه‌ای ضروری و لازم است؛ از آن جهت که روشنایی خانه یک رکن اساسی در دلباز کردن فضا و همچنین دیده شدن لوازم در دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با چندین روش درست برای نورپردازی در منزل آشنا می‌کنیم.

ابعاد فضا

گاهی در فضاهایی با ابعاد مختلف، برای استفاده از لوازم نورپردازی مثل لوستر با محدودیت مواجه می‌شویم مثلا برای دکوراسیون فضای ناهارخوری یک لوستر سقفی باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شود. در این موارد بجای لوستر از منابع نورهای نقطه‌ای، به منظور بهتر دیده شدن وسایل و لوازم خود استفاده کنید.

نورپردازی اتاق ناهارخوری

دیوارهای پرنور

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید برای دیوارهایی که به آن ها تابلو یا اثر هنری آویخته‌اید، از چراغ‌های هالوژن با نور ملایم در قسمت طاق سقف بهره بگیرید. نورهای تاکیدی سقف کاذب نیز گرمای خوبی به فضای داخلی منتقل می‌کنند.

نورپردازی سقف با هالوژن

مقیاس بزرگ

برای تاثیر نورپردازی در فضاهای داخلی از لوسترهایی با کلاهک بزرگ، بالای میز ناهارخوری‌ کوچک استفاده کنید تا با ایجاد روشنایی بیشتر ؛ ظاهری متفاوت و زیبا در فضا ایجاد کنید.

لوازم روشنایی منزل

 روشنایی متنوع برای فضا

برای نورپردازی فضاهایی مثل آشپزخانه از لامپ های هالوژن‌، زیر کابینت، و چراغ‌های سقفی استفاده و یک ترکیب نوری متفاوت ایجاد کنید.

نورپردازی داخلی

چراغ‌های دکوراتیو دیواری

لامپ‌های دیواری ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه خواهند بود. چنین لامپ‌هایی فضای خانه را درخشان و پر زرق و برق نشان می‌دهند. کارایی آن دقیقا مثل لامپ رومیزی است اما با این تفاوت که روی دیوار قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این چراغ‌های دکوری این است که هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی‌کند.

چراغ دکوراتیو نما

روشنایی محوطه

برای طراحی محوطه منزل از نورپردازی روی دیوار و ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به راحتی می‌توانید عناصری مثل حوض یا درخت‌های خاصی که در محوطه وجود دارد  با استفاده از نورپردازی درست،جذاب تر کنید. برای قسمت‌های ورودی، مسیرها، نرده‌ها و اطراف سکوها از چراغ‌های پایه‌دار استفاده کنید و همچنین برای جلوه دادن عناصری مثل درختچه‌ها و گل‌ها از چراغ‌هایی با نور رو به بالا بهره بگیرید.

نورپردازی محوطه

لامپ‌های سقفی

انعطاف در سیستم‌های روشنایی امروزی، باعث شده است فرصت‌های متنوع‌تری در طراحی فضاها ایجاد شود. در راهرویی که مشاهده می‌کنید از یک ترفند ساده و مدرن نورپردازی، برای نمایش آثار هنری استفاده شده است. با این روش می‌توانید عکس‌های خانوادگی یا آثار هنری را به  در دکوراسیون خانه به نمایش گذارید

نورپردازی راهرو

در این مطلب ایده هایی برای روشنایی اصولی خانه پیشنهاد کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟ ” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. فتحی

    ۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…