ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما نیز مانند بسیاری از افراد، غرق در کلیشه‌های گردشگری هستید و تصور می‌کنید سفرهای خارجی بودجه زیادی می‌طلبد؟
ارزان ترین کشورها برای سفر

گردشگری فقط دیدن موزه لوور و برج ایفل فرانسه یا تماشای برج پیزای ایتالیا نیست که از بیم گران‌تمام شدن هزینه و مواجهه با حساب بانکی خالی بعد از سفر، از گشت و گذار منصرف شوید. در دنیا کشورهایی وجود دارند که سفر به آن‌ها نه تنها مقرون به صرفه است بلکه شما را وارد فضای هیجان‌انگیز و ماجراجویانه نیز می‌کند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود پنج کشور از ارزان ترین کشورها برای سفر را معرفی کرده است. با ما همراه باشید.

هند، سفر به سرزمین پرجنب‌وجوش

شاید مقرون به صرفه بودن سفر به هفتمین کشور بزرگ و چهارمین اقتصاد دنیا، غیرقابل باور باشد ولی حقیقت دارد. هند با سیستم حمل و نقل و بلیط‌های ارزان گردشگری داخلی و همچنین اقامتگاه‌هایی با قیمت‌های متنوع، مسافران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور با آداب و رسوم و فرهنگ عجیب و خاص خود در بین گردشگران ایرانی، طرفداران بسیاری دارد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها و فرهنگ‌های گوناگون با ساحل‌های آفتابی چشم‌نواز، پناهگاه‌های حیات‌وحش منحصر‌به‌فرد و معابد و مکان‌های مذهبی یک پیشنهاد شگفت‌انگیز گردشگری به شما خواهد بود.

سفر به هند

نپال، کشور فستیوال‌های رنگارنگ

درست در شمال هند و بر رشته‌کوه‌های هیمالیا کشور کوچک نپال قرار دارد که خبری از قیمت‌های سر به‌فلک زده در آن نیست. اگر از آن دسته  از گردشگران ماجراجو هستید که به میراث فرهنگی و تاریخی علاقه دارید؛ نپال یک انتخاب درست است. بازدید از معابد، دوچرخه سواری در کوهستان، فتح قله‌های کوچک و بزرگ و تماشای خورشید از فراز هیمالیا، بازدید از حیات‌وحش و شرکت در انواع و اقسام فستیوال‌های شاد و رنگارنگ مذهبی و فرهنگی در هر ماهی از سال، تنها بخش کوچکی از بسته گردشگری شما در نپال خواهد بود.

نپال ارزان ترین کشورها برای سفر

بلغارستان، سفر به دره گل های سرخ

اگر همچنان مایل هستید که مقصد گردشگری شما، کشوری ارزان در جایی غیر از آسیا باشد، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا پیشنهاد ما به شماست. جاذبه‌های گردشگری این کشور را دست کم نگیرید. علاوه بر فضای سبز جنگلی که یک‌سوم این کشور را پوشانده، چهار هزار غار کوچک و بزرگ و اسرار‌آمیز و آثار تاریخی و باستانی متعدد منتظر شما گردشگران است. گل رز یکی از نمادهای بلغارستان و محصول صادراتی ارزشمند این کشور است؛ بنابراین در این سفر از دره گل‌های سرخ دیدن کنید و البته طعم ماست بلغاری را یک بار هم که شده بچشید.

بلغارستان سفر ارزان

مجارستان، سفر به قرون وسطی

مجارستان یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای سفر و گردشگری است که در اروپا قرار دارد. بوداپست بزرگترین شهر مجارستان با حمام‌های آبگرم خود میزبان شما خواهد بود. خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی بسیاری در شهر اِگر مجارستان وجود دارند که تا چند لحظه به آن خیره خواهید ماند. به طور کلی مجارستان را می‌توان از کلکسیون داران بناهای تاریخی در اروپا دانست که بسته گردشگری شما را تشکیل می‌دهد. همچنین اگر علاقه‌مند به باستان شناسی هستید، غارهای پارک ملی آگتلک را فراموش نکنید.

مجارستان ارزان ترین کشورها برای سفر

گرجستان، کشور فستیوال های موسیقی محلی

کشور اوراسیایی و چهارفصل گرجستان با متنوع‌ترین اقلیم، بکرترین طبیعت اروپا را در خود جای داده است؛ بنابراین در این کشور در هر ماهی از سال جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای دیدن وجود دارد که شما را راضی می‌کند. جالب است بدانید که گرجستان علاوه بر بیشترین آثار تاریخی_ فرهنگی، ۱۵ نوع رقص محلی را نیز در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. اگر علاقه‌مند به ساز و آواز هستید، خوب است بدانید که فستیوال‌های موسیقی معروف بسیاری هرساله گردشگران بسیاری را به این کشور می‌کشاند.

گرجستان ارزان ترین کشورها برای سفر

پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر از دانستنی‌های سفر “چگونه ارزان سفر کنیم؟” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۴۵ ب٫ظ

    ممنون مفید بود

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۰:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…