تزیین بالکن با ایده های جذاب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بالکن های کوچک و بزرگ خانه به سادگی این امکان را به شما می‌دهد که با تزیینات ساده گل و گیاهان طبیعت را به خانه دعوت کنید و فضایی کوچک و دنج برای هم نشینی با اعضای خانواده فراهم کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
تزیین بالکن

در تصور بسیاری از ما بالکن خانه فضایی برای انبار کردن وسایل غیر ضروری است در حالیکه با به کارگیری ایده های زیبا و دیدنی در تزیین بالکن آن را به مکان دنج برای رفع خستگی و رسیدن به آرامش تبدیل می‌کنیم. در ادامه مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا این ایده‌های جذاب را به شما معرفی کنیم.

 بالکن‌های شمالی

بالکن های شمالی در روز حدود ۲ ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کنند و باقی ساعات در سایه بوده و نور پراکنده اطراف را می‌گیرد. برای تزیین این بالکن‌ها از گل‌های سایه دوست استفاده کنید و از زیبایی آن‌ها در بالکن خود لذت ببرید.

تزیین بالکن با وسایل ساده

گل‌های سایه دوست

گل‌های زیر در تمام فصول طراوت و سرسبزی خود را حفظ کرده و به بالکن خانه جلوه ای خاص می دهند.

  • بگونیا
  • حنا
  • گل گوشواره ای
  • زبان در قفا
  • گل تورنیا

گیاهان زینتی

در این مورد هم از گیاهان سایه دوست استفاده کنید. گیاهانی مانند فیل گوش و نعنا که هر دو بسیار زیبا است؛ به خصوص نعنا که رنگ و بوی آن جذابیت خاصی به بالکن خانه شما می‌دهد. فیل گوش یا کالادیوم برگ های بزرگی دارد که عمدتا به رنگ سفید یا قرمز است. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و رطوبت هوای ۷۰ درصد برای آن مناسب است.

22 1 تزیین بالکن با ایده های جذاب

بالکن‌های کوچک

اگر فضای بالکن شما کوچک است می‌توانید از یک یا دو صندلی همراه یک میز ناهارخوری کوچک و کم‌جا و همچنین برای جلوگیری از شلوغی  فضا، از گیاهانی که به صورت عمودی روی دیوار رشد می‌کنند، استفاده کنید. برای زیباتر کردن فضای بالکن‌های کوچک، گلدان‌هایی را به سقف یا دیوار و یا نرده‌های بالکن نصب و منظره ای زیبا برای بالکن خود درست کنید.

گلکاری در تراس

بالکن‌های بزرگ

اگربالکن شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از یک آبنما در بالکن استفاده کنید.
گیاهان رونده برای فضای بالکن و تراس انتخابی مناسب و ایده‌آل است. همچنین می‌توانید حصاری چوبی یا فلزی در کنار دیوار و گیاهان رونده قرار دهید که به تدریج با رشد آن ها پوشش سبز و زیبایی روی حصار و نرده های بالکن ایجاد می‌شود.

نمای بالکن خانه

نورپردازی

طراحی نورپردازی مناسب یکی دیگر از المان‌های جذاب و بسیار تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون بالکن شما است. می‌توانید برای نورپردازی این قسمت از منزل، از چراغ‌های دیوارکوب و چراغ‌های آویز و … استفاده کنید.

طراحی تراس و بالکن کوچک

در این مطلب چندین ایده جذاب و ساده را برای تزیین بالکن‌های منزل شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” نمای جذاب ساختمان با نرده بالکن ” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…