مکان های گردشگری شگفت انگیز

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گوشه و کنار دنیا مکان‌ های بسیاری وجود دارند که گردشگران به محض ورود به این مکان‌ها، آن‌ها را غیرعادی و اسرارآمیز می‌بینند.
مکان های عجیب دنیا

در برخی از مناطق دنیا مکان های عجیب و غریبی وجود دارند که به‌رغم زیبایی و به دلیل خطرناک بودن؛ دست گردشگران به کلی از آن‌ها کوتاه بوده یا حداقل افراد کمتری از این مکان‌ها دیدن می‌کنند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی برخی از مکان های عجیب و شگفت انگیز دنیا پرداخته است. با ما همراه باشید.

آبشار خون در قطب جنوب

آبشار خون در سال ۱۹۱۱ در قطب جنوب کشف شد. دلیل این نامگذاری، آبی به رنگ سرخ بود که از بالای کوه پایین می‌ریخت. بعد از سالها پژوهش، محققان سرانجام دریافتند که سرخی رنگ آب به دلیل اکسیده شدن آهنی است که این آبشار از دل کوه‌ها خارج می‌کند. این‌ آبشار نه فقط ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار چشم نواز است و البته مسیر خروجی آن تا به امروز؛ یک راز باقی مانده است.

مکان های عجیب دنیا آبشار سرخ

دریاچه آبراهام در منطقه آلبرتای کانادا

دریاچه آبراهام یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا و از دریاچه‌های متان منجمد کره زمین است که در منطقه آلبرتای کانادا قرار دارد. حباب‌های متان در این دریاچه در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ می زنند و مناظر جالبی را در دریاچه به وجود می‌آورند. هر چند که این حباب‌‌ها منظره دریاچه را بسیار زیبا کرده‌اند، اما در نوع خود یک بمب بالقوه محسوب می شوند به طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب‌ها ذوب شده و گاز متان آزاد می شود بسیار مرگ بار خواهد بود.

مکان های عجیب دنیا دریاچه آبراهام

سنگ های متحرک در دره مرگ

پارک ملی دره مرگ که در مرز نوادا و کالیفرنیا واقع شده است، یکی از عجیب ترین پدیده‌های دنیا را دارد؛ سنگ‌هایی که بدون هیچ دلیل گرانشی و یا نیروی خاصی به حرکت در می آیند. بعضی از این سنگ ها با حرکت خود خط هایی به طول ۱۵۰۰ فوت روی زمین ایجاد می کنند. بادهایی که با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت می وزند دلیل حرکت این سنگ‌ها است.

جاهای عجیب دنیا سنگ های متحرک در دره مرگ

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی

این دریاچه که در دهانه آتشفشانی با گدازه‌های آبی رنگ قرار دارد در واقع اسیدی‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود. اسیدِ سرشار از گاز متانی که در دریاچه کاواه وجود دارد باعث می‌شود که این دریاچه در هنگام شب با رنگ آبی بدرخشد. با این وجود، مردم محلی حتی بدون پوشیدن ماسک محافظ، در امتداد ساحل؛ گوگرد جمع آوری می‌کنند.

دریاچه کاواه ایجن در اندونزی جاهای عجیب دنیا

ساحل مخفی در مکزیک

در اوایل دهه ۹۰ با انفجار یک بمب، حفره‌ای در سواحل مکزیک به وجود آورد. این حفره به مرور با چمن و آب پوشیده شد و ساحل مخفی را ایجاد کرد. حفره مخفی مکزیک طوری برش خورده است که تا به آن نزدیک نشوید چیزی از آن را نخواهید دید، اما با ورود به محوطه آن، با بهشتی باورنکردنی روبه‌رو خواهید شد. ساحل مخفی اکنون یکی از مکان های عجیب و غریب در دنیا است.

جاهای عجیب دنیا ساحل مخفی

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ق٫ظ

  2. بزرگی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

    زیبا و شگفت انگیز بود

    پاسخ

  3. فتحی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…