چرا رهن کامل آپارتمان مشتری ندارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها موارد رهن کامل آپارتمان که در بازار عرضه شده زیاد است اما به خاطر این که قیمت‌ پیشنهادی اغلب آن ها، بالاتر از ارزش واقعی اجاره آپارتمان است گزینه ای مناسب برای مستاجران به شمار نمی روند.

رهن کامل آپارتمان

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد،‌ طی چند هفته‌ ای که از سال ۹۷ می گذرد موارد قابل توجهی از رهن کامل آپارتمان در بنگاه های املاک آگهی شده اند و مستاجران نیز که درجست‌ وجوی آپارتمان مناسب برای اجاره هستند، در صفحات نیازمندی‌ های روزنامه‌ها، سایت های ملکی و آپارتمان‌هایی که در بنگاه ‌ها ی املاک به‌ صورت سنتی آگهی شده‌اند، با انبوه آپارتمان‌هایی رو به می‌شوند که به  صورت رهن کامل عرضه شده ‌اند.

هرچند ارزش آپارتمان های نوساز و تازه ‌ساز در بازار اجاره همچون بازار خرید و فروش خانه و آپارتمان ، بیش از آپارتمان های قدیمی

است اما ، اکثر آپارتمان ‌های رهن کامل در بازار را همین واحدها با عمر بنای تا ۵ سال تشکیل می‌دهند.

بررسی نحوه قیمت ‌گذاری مالکان آپارتمان های نوساز اجاره ای در فصل بهار  حاکی از آن است که  اغلب این آپارتمان‌ها، انتخابیمناسب و مطلوب برای عموم مستاجران به شمار نمی‌آیند، چرا که بهای رهن کامل پیشنهادی اغلب این آپارتمان ها، از ارزش واقعی اجاره ‌ بهای ملک بیشتر است.

به‌عنوان مثال آپارتمان ۱۵۰ متری نوساز و با امکانات کامل پارکینگ، انباری، آسانسور و بالکن در منطقه جنت‌ آباد تهران، در حالی به بهای ۳۰۰میلیون تومان برای رهن کامل پیشنهاد شده که میانگین اجاره آپارتمان در این منطقه برای یک واحد ملکی با همین متراژ ۲۲۰ میلیون تومان است.

آپارتمان دیگری در خیابان گیشا، بالاتراز خیابان ۳۳ به مساحت ۱۰۰ متر که از امکانات کامل بهره مند است ،۲۳۰ میلیون تومان برای رهن کامل آگهی شده و این در حالی است که میانگین رهن یک آپارتمان با این متراژ و در این نقطه از تهران ،۱۷۰ تا  ۱۹۰میلیون  تومان است و مالک ، به این بهانه که آپارتمان کلید نخورده به مستاجر تحویل می‌دهد، بهای رهن کامل را ۴۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی منطقه  پیشنهاد کرده است.

اجاره آپارتمان در تهران

آپارتمان نوساز دیگری درمنطقه تهرانپارس نیز با مساحت ۱۷۵ مترمربع و امکانات کامل با ودیعه ۳۵۰ میلیونی در بازار عرضه شده است ،

یعنی مالک هر مترمربع از ملک خود را به بهای ۲ میلیون تومان ودیعه سالانه، اجاره می‌دهد.

این در حالی است که بر اساس آخرین قراردادهای اجاره بسته شده در محدوده تهرانپارس، ارزش رهن کامل آپارتمان‌هایی با این متراژ ،۲۳۰تا حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان است.

بر این اساس، هم اکنون در بازار آپارتمان های اجاره ای ، بسیاری از موارد مربوط به  رهن کامل آپارتمان تقریبا ‌مصرف کننده ندارند و به کار مستاجران نمی‌آیند. این در حالی است که قیمت‌ گذاری در بازار رهن و اجاره آپارتمان، قدری منطقی تر و به واقعیت ارزش املاک در هر منطقه نزدیک ‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…