سفر یک روزه به ییلاق های نزدیک تهران

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از روزمرگی ها و شلوغی پایتخت خسته شده‌اید، سری به مناطق ییلاقی اطراف تهران بزنید.
سفرهای یک روزه

شاید برخی از افراد با وجود مشغله کاری فراوان و زمان اندک، امکان سفرهای چند روزه را نداشته باشند. سفرهای یک روزه یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توان به کسانی که فرصت چندانی برای سیر و سفر کوتاه ندارند، پیشنهاد داد. مجله دلتا در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک تهران پرداخته است. با ما همراه باشید.

روستای هرانده

در فاصله ۱۴۰ کیلومتری تهران و در ۱۵ کیلومتری جنوب‌ غرب فیروزکوه، روستای هرانده قرار دارد. هرانده دهکده‌ای سرسبز است که در دره‌ای به همین نام جای گرفته و با نهرها و رودهای پر آب، درختان بلند تبریزی و کوچه باغ‌های باصفا و چشماندازهای دیدنی از دشت و کوه‌های اطرف منتظر شماست. در این سفر، دیدن غار باستانی و شگفتانگیز بورنیک را فراموش نکنید.

روستای هرانده سفرهای یک روزه

روستای خور

روستای ۲ هزار ساله خور در شمال غرب شهر تهران و در ارتفاعات استان البرز قرار دارد. مسیر دسترسی به این طبیعت منحصر به فرد و قله ها و دره های سرسبز و باغ های پر پیچ و خم آن از جاده زیبای چالوس می‌گذرد. علاوه بر تماشای طبیعت روستای خور می‌توانید از امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌ آن نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه های این روستا، پیست اسکی به همین نام است که ۱۸۰۰ متر طول دارد.

  روستای خور سفرهای یک روزه

روستا آینه‌ورزان

روستای آینه‌ورزان با قدمت ۲ هزار سال و در ۶۰ کیلومتری شرق تهران، طبیعتی فوق العاده دارد. قله مرتفع زرینه‌کوه مشرف به روستا بوده و آبشاری دیدنی از میان آن جاری شده است. اگر قصد تماشای آبشار را دارید باید رودخانه ای را که از روستا می گذرد به سمت شمال دنبال کنید. علاوه بر آبشار؛ تنگه ای باریک نیز در آن نزدیکی قرار دارد.

روستا و آبشار آینه ورزان

دشت لار

دشت بسیار خنک و خوش آب و هوا و پر از شقایق لار از شمال به کوه‌‌های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر می رسد. لار ۷۰ کیلومتر از شرق تهران فاصله دارد و بزرگ ترین دره ایران محسوب می شود.

دشت لار سفرهای یک روزه

روستای کردان

کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و ۲۵ کیلومتر با شهر کرج و ۶۵ کیلومتر با غرب شهر تهران فاصله دارد. دسترسی به کردان از اتوبان تهران قزوین به آسانی انجام می شود و برخی ترجیح داده‌اند که به جای سفر یک روزه به کردان اقامتی دائم در این روستا داشته باشند. این روستا مملو از باغ‌های میوه است و رودخانه‌ای از میان آن جاری است.

روستای کردان سفرهای یک روزه

روستای افجه

افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شهر تهران و در لواسانات قرار دارد. قرار گرفتن این روستا ۲۰۴۰ متر بالاتر از سطح دریا، به آن آب و هوایی کوهستانی و تابستانی خنک بخشیده است. زیباترین جاذبه منطقه دشت هویج یا به زبان محلی دشت گرچال است. البته امروزه دیگر در این روستا از هویج خبری نیست، در صورتی که در گذشته در این دشت، هویج فراوانی وجود داشته است.

روستای افجه سفرهای یک روزه

روستای برگ جهان

برگ جهان، روستای ییلاقی منطقه لواسانات، مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران  است. این روستا در دل دامنه‌های جنوبی البرز جا خوش کرده و به راحتی در کمتر از یک ساعت می‌توان به آن رسید. با سفر به این روستا و بازدید از قلعه دختر، امام‌زاده اسماعیل و آبشار برگ جهان سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

روستای برگ جهان سفرهای یک روزه

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

  4. روزبهانی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

    بسیار دیدنی وبا صفا

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…