دکوراسیون آشپزخانه، بدون اشتباهات رایج

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یکی از فضاهای کلیدی در خانه است و اشتباه در طراحی فضای آن، آرامش و رضایت را از کدبانوی خانه سلب می‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه را باهم مرور کنیم.
طراحی داخلی آشپزخانه

امروزه طراحی داخلی فضای آشپزخانه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ از آن لحاظ که دیگر دیواری بین آشپزخانه‌ و سایر اتاق ها وجود ندارد و کوچکترین اشتباه در طراحی، هزینه‌های زیادی برای تعمیر و مرمت آن خواهد داشت. در این مطلب به چند اشتباه رایج که در طراحی آشپزخانه  ممکن است صورت گیرد، اشاره می کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

نبود نور کافی

نور یکی از آیتم‌های مهم در آشپزخانه، به خصوص هنگام آماده سازی غذاست. واضح است که کار در یک آشپزخانه کم‌نور برای کدبانوی خانه سخت خواهد بود؛ پس در آشپزخانه از منابع نور مناسب و کافی برای فضاهای موردنیاز حتما استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه ایرانی

کاشی طرحدار

سعی کنید از کاشی‌های طرحدار بین کابینتی استفاده نکنید؛ این کاشی‌ها به مرور زمان جذابیت و تازگی خود را از دست می‌دهند و به قولی از مد می‌افتند و بازسازی و تعمیر آن‌ها هم سخت است. از کاشی‌های معمولی و ساده استفاده کنید و از شیک بودن آن‌ها در عین سادگی لذت ببرید.

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

فضای خالی بالای کابینت

در طراحی داخلی آشپزخانه، خالی گذاشتن فضای زیاد بالای کابینت‌ها مناسب نیست و تمیز کردن این فضا هم بسیار سخت است. بنابراین در طراحی آشپزخانه خود فضایی بین سقف و کابینت‌ها ایجاد نکنید .

طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی

کابینت‌های سفید هایگلاس

درحالیکه این مدل کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را شیک و مدرن می‌کنند اما ایرادهایی نیز دارند مثلا در اثر تماس دست یا هر چیزی با کابینت، لکه‌های ایجاد شده به خوبی دیده می‌شوند و این کابینت‌ها لبه‌های تیزی هم دارند.

کابینت هایگلاس سفید

مثلث یخچال، گاز و سینک

وجود هر سه این وسایل در آشپزخانه ضروری و ایجاد فضایی مناسب بین آن‌ها، برای دسترسی راحت‌تر لازم است .

طراحی داخلی خانه

وسایل برقی

وسال برقی را تا حد امکان روی کانترهای آشپزخانه نگذارید و بهتر است آن‌ها را داخل کابینت‌ها بگذارید. برای وسایلی مثل مایکروفر هم می‌توان با ساختن یک کمد دیواری مشکل را حل کرد.

دکوراسیون آشپزخانه

کیفیت کابینت‌ها

از آنجا که تعویض کابینت‌ها پرهزینه‌ است باید در انتخاب رنگ و کیفیت جنس آن‌ها دقت کرد. بهتر است کابینت‌هایی انتخاب کنید که با سایر المان‌های دیگر به راحتی متناسب و جنس و ضخامت خوبی داشته باشند.

کابینت های زیاد

زیاد بودن کابینت‌ها در هر آشپزخانه‌ای یک امتیاز به حساب می‌آید اما باید اجازه داد در بین کابینت‌ها فضای خالی هم وجود داشته باشد. چیدن کابینت‌ها در کنار هم بدون اینکه فضایی برای طاقچه‌ها یا باقی لوازم آشپزخانه وجود داشته باشد، باعث می‌شود سقف آشپزخانه پایین‌تر از حد معمول دیده شود. این‌جور مواقع آشپزخانه هرقدر هم که بزرگ و مرتب باشد، باز هم شلوغ، به هم ریخته و کوچک‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک

نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

منبع: insider.com

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” اشتباهات دکوراسیون خانه از دیدگاه یک طراح ” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  2. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب٫ظ

    خیلییی جالب بود مرسی

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…