خط لبخند و ترمیم آن

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خط لبخند یا خط خنده، نوعی چین و چروک است که با خندیدن، در دو طرف دهان یا اطراف چشم‌ به وجود می‌آید.
خط لبخند
خط لبخند با بالاتر رفتن سن عمیق‌تر شده و تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود. راهکارهای درمانی و زیبایی گوناگونی برای اصلاح خط لبخند و به حداقل رساندن ظاهر این خطوط وجود دارد. البته توصیه می‌کنیم در مورد انتخاب راه مناسب، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا متناسب با نوع پوست، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد. با مجله دلتا همراه باشید تا با شیوه‌های از بین بردن خط لبخند آشنا شوید.

لیزر

درمان با لیزر نوعی تکنیک بازسازی پوست است که سلول‌های لایه‌ رویی پوست را برمی‌دارد. تورم و درد از عوارض جانبی ناشی از درمان با لیزر است که پس از چند روز برطرف می‌شود.

بوتاکس برای رفع خط لبخند

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی روش تزریقی است که با ضعیف کردن عضلات در ناحیه خط لبخند، اثر خود را می‌گذارد و باعث می‌شود خطوط و چروک، آزادتر شده و کمتر به چشم بیایند.

تزریق بوتاکس می‌تواند توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود. تاثیر تزریق بوتاکس در ناحیه خط لبخند تقریبا سه ماه ماندگار است و اگر می‌خواهید نتیجه‌ای که گرفته‌اید تداوم بیشتری داشته باشد، باید با پزشک مشورت کنید.

عمل جراحی 

اگر خواهان نتایج ماندگارتری هستید، لیفت صورت یک راه حل درمانی پایدارتر است که هزینه زیاد و دوران نقاهت طولانی‌تری دارد. برای استفاده از این روش، حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

تحریک تولید کلاژن پوست 

تحریک تولید کلاژن پوست که به آن میکرونیدلینگ می‌گویند، تولید طبیعی کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد. با بالا رفتن سن، پوست نمی‌تواند مانند گذشته کلاژن تولید کند و برای همین خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد.

در شیوه‌ میکرونیدلینگ کمک می‌شود تا کلاژن بیشتری تولید شده و خطوط و چروک را پر کند. نتایج این روش، تدریجی ظاهر می‌شود و شما می‌توانید پس از ۹ ماه، نتیجه‌ کامل را ببینید. در مدت التیام و ترمیم پوست، ممکن است کبودی و قرمزی روی پوست ظاهر شود که از بین می‌رود.

کرم ضد چروک

کرم‌ های رفع خط لبخند

کرم‌های مختلف با برندهای گوناگون برای رفع چروک‌ها و خط لبخند وجود دارد. رتینول یکی از عناصر ضد چین و چروک است که در بیشتر این کرم‌ها وجود دارد و عواملی را که منجر به چین و چروک پوست می‌شوند، از بین می‌برد. ایراد کرم‌های ضد چین و چروک آن است که چند ماه زمان می‌برد تا اثر بگذارند و نتیجه هم ماندگار نیست. همچنین این کرم‌ها عوارض جانبی مانند ایجاد حساسیت پوستی، قرمزی و احساس سوزش دارند.

عصاره‌ های گیاهی

عصاره برخی از گیاهان به طور طبیعی به سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. عصاره‌های گیاهی تست شده‌ای وجود دارند که معلوم شده می‌توانند کلاژن سازی پوست را افزایش داده و کشسانی آن را بهبود دهند. موارد زیر چند نمونه از این گیاهان است:

  • چای سفید
  • علف شیر
  • تنتور گل سرخ
  • چای سبز
  • آنجلیکا
  • رازیانه
  • انار

اگر می‌خواهید از عصاره‌های گیاهی استفاده کنید، حتما آن‌ها را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن بادام، رقیق کرده و ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست‌ امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید.

خط خنده

پیشگیری از ایجاد خط لبخند

از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، توصیه‌های ساده زیر را به کار ببرید تا خط لبخند دیرتر در صورت شما ظاهر شود:

  • استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب
  • نوشیدن مایعات کافی
  • پرهیز از الکل، کافئین و سیگار
  • شست‌وشوی روزانه صورت
  • استفاده از مرطوب کننده متناسب با پوست
  • ورزش کردن
  • رژیم غذایی مناسب

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۵۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…