مسکن ملی؛ آخرین فرصت اعتراض و انصراف متقاضیان

۶
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در روزهای آینده اعتراض و انصراف خود را از این طرح در سامانه آباد ثبت کنند.
اعتراض و انصراف مسکن ملی

برای متقاضیان طرح اقدام ملی که به نتیجه پالایش ثبت‌ نام خود اعتراض دارند از اول اسفندماه و همچنین افرادی که با وجود تایید نهایی مایل به انصراف از طرح هستند از اواخر هفته اول اسفندماه، فرصتی فراهم شده است تا با وارد کردن کد رهگیری در سامانه آباد نسبت به ثبت اعتراض و انصراف از مسکن ملی اقدام کنند.

به گزارش مجله دلتا براساس طرح اقدام ملی که به منظورکمک به تامین مسکن اجرایی شده است، متقاضیان و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، مسکن و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.

متقاضیان باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.

 متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۱۳ ب٫ظ

    سلام چرا این شامل خانواده های ساکن روستا نمیشود واقعا در شهر استانشون خانه لازمند بعدشم دفعه قبل این سایت ده دقیقه بیشتر باز نبود

    پاسخ

  2. غلامرضا خدایی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۴۳ ب٫ظ

    انصراف ازثبت میکن

    پاسخ

  3. مهدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ق٫ظ

    اعتراض دارم‌جایی برای ثبت اعتراض نیست.باتش‌کر

    پاسخ

  4. داودمهرابی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۳۱ ب٫ظ

    باسلام جناب وزیرمحترم مسکن و شهر سازی آقای اسلامی ۰اینجانب هم برای مسکن مشارکتی ثبت نام نمودم هم در سایت طرح اقدام ملی با گذشت ۵۱ سال سن از خداوند وبدنه علیلم که درجنگ با عراق به درجه جانبازی نایل شدم مگر چقدر زنده میمونم تا یه سر پناه برای خانواده درست کنم ودرضمن کارمند دولت هستم وتا بحال از هیچ گونه تسهیلات بانکی استفاده نکردم ودر ثبت نام فرم همسرم که همسر شهید والا مقام محمد شمس میباشند فقط یه وام ده میلیونی گرفتند که پس از سه سال اصل پول و سود آن را یکجا پرداخت کردیم واین وام باعث شده فرم همسر بنده قرمز بشود تو را بخدا باید با این پول ناچیز مشد در آن زمان خانه خرید حتی برای پیش پول هم در تهران نمیشد پس چرا استعلامهای دیگر درست هستند پس از اینجا معلومکه ما هنوز مستجر هستیم وسایت اعتراض هر روز داخلش میشم میبینم بسته است چرا یکی درست جواب آدم نمیدن یا رومی روم یا زنگی زنگ تو خدا جواب بدهید چکار کنیم تورا به روح شهداء قسم میدم جناب وزیر ارادتمند شما مهرابی

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  6. جعفر صفی لو

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۳۸ ب٫ظ

    باسلام اینجانب جعفر صفیلو فرزند بهرامعلی باکدملی ۴۲۸۵۸۲۷۱۷۴ وکدرهگیری۷۰۸۴۸۷۱۹۰۷ برای مسکن ملی ثبت نام کردم ولی درطرح جیم قرار گرفتم به این گونه که درمسکن مهر ثبت نام کردم ولی آن رادریافت نکردم فقط ثبت نام کردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…