دیزاین ورودی خانه‌های کوچک

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی فضای ورودی خانه‌های کوچک به دلیل کمبود جای کافی برای قرار دادن وسایلی مثل جاکفشی و جالباسی کمی مشکل و سخت به نظر می‌رسد. در این مطلب ما به شما راهکار می‌دهیم.
ورودی خانه

انتخاب جای مناسب، برای قرار دادن و محافظت از کفش‌ها و لباس‌ها برای بعضی از افراد در فضای ورودی خانه‌ یک معضل به حساب می‌آید؛ با توجه به اینکه در بسیاری از خانه‌های کوچک فضای مناسبی برای این وسایل تدارک دیده نشده‌است. از طرفی بهترین مکان برای جاکفشی، ورودی خانه محسوب می‌شود، که دسترسی راحت به کفش‌ها موقع ورود و خروج به خانه را داشته باشیم. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا المان‌های مهم در دیزاین ورودی خانه‌های کوچک را با هم مرور کنیم.

جاکفشی دیواری

اگر پیدا کردن جای مناسب برایتان سخت است، دیوار مناسب در قسمت ورودی انتخاب کرده و از یک متخصص  بخواهید  روی آن یک جاکفشی مناسب طراحی کند.

جای جاکفشی در آپارتمان

استفاده از باکس چوبی

از باکس‌های چوبی طبقه‌ای شبیه سینی‌های دسته دار با ریختن سنگریزه‌های کوچک یک جاکفشی کم‌جا و جمع و جور برای قسمت ورودی خانه درست کنید.

طراحی راهرو ورودی آپارتمان

نکات مهم برای انتخاب جاکفشی

  • استفاده از جاکفشی‌های در دار برای جریان داشتن هوا و جلوگیری از پراکنده شدن گرد و غبار در خانه
  • هماهنگی رنگ و سبک جاکفشی با سایر عناصر و المان‌های دکوراسیون

جالباسی

بعد از کفش‌ها، پوشش بعد، لباس‌های مربوط به بیرون است که این روزها شامل پالتو، کت، بارانی، کاپشن و .. بوده و نه تنها به خاطر ابعاد بزرگ‌تر آن‌ها نسبت به لباس‌های تابستانی بلکه به جهت اینکه احتمال خیس بودن آن‌ها در فصول بارندگی وجود دارد، معمولا به محض ورود در کمد لباس‌های معمولی قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین وجود یک رخت‌آویز در ورودی خانه نیازی ضروری می‌باشد، زیرا در صورت نبودن آن، لباس‌ها  روی دسته‌های صندلی، پشت مبل‌ها، دستگیره‌های در اتاق‌ها و کمدها آویزان می‌مانند تا خشک شوند.

رخت آویز های دیواری

رخت‌آویزهای دیواری شامل تعدادی گیره‌آویز است که به صورت چندتایی، جدا از هم یا در یک قالب ترکیبی به یکی از دیوارهای ورودی نصب شده و لباس‌ها را به آن می‌آویزند. مهم‌ترین مزیت آن‌ها کم‌جا بودنشان است؛ یعنی هیچ فضایی را روی زمین اشغال نمی‌کنند.

چوب لباسی چوبی

چوب‌لباسی‌‌های پایه‌دار ایستاده فلزی یا چوبی

این چوب‌لباسی‌‌ها را معمولا به صورت مجزا در گوشه‌‌ای از ورودی یا اتاق خواب قرار داده و لباس‌ها را روی آن می‌آویزند. اگرچه جای کمی اشغال می کند ولی با انبوهی از لباس‌های آویزان در مقابل چشم ، مواجه خواهیم شد و ظاهر ورودی را هم نامناسب می‌کند؛ مگر آنکه از آن فقط  برای آویزان کردن شال‌گردن، کلاه و چتر استفاده کنیم و لباس‌ها در جایی دیگر دور از دید، آویزان شوند.

چوب لباسی ایستاده مدرن

پادری

پادری برای فضای بیرون و داخل به لحاظ جنس و فرم باید متفاوت باشند؛  پادری بیرون باید از جنس ضخیم‌تر و مقاوم‌تری باشد ولی برای فضای  ورودی، پادری معمولی و پرزداری انتخاب کنید که باقیمانده گل و لای و رطوبت جذب پادری شده وفضای ورودی را کثیف نکند.

پادری جلوی درب ورودی

در این مطلب المان‌های موثر در تزیین ورودی خانه‌های کوچک را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون فضاهای کوچک ” دکوراسیون منزل کوچک ایرانی ” را مطالعه کنید.

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  3. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…