مرکبات، دشمن کرونا

۳
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرکبات سرشار از ویتامین c است و به همین سبب مزیت‌های بسیاری برای سلامت بدن دارند. با شیوع ویروس کرونا و سرماخوردگی‌های فصلی یکی از مواد غذایی که مصرف آن به شدت توصیه می‌شود، مرکبات است. با دیگر خواص مرکبات نیز در این مطلب آشنا شوید.
خواص مرکبات

این روزها با شیوع ویروس کرونا، آنفولانزا و همچنین سرماخوردگی‌های فصلی حتما توصیه‌های تغذیه‌ای زیادی را شنیده‌اید یا در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی؛ در این مورد مطالبی را خوانده‌اید. برخی از مواد غذایی به خصوص مرکبات با تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهند؛ بنابراین لازم است در کنار رعایت نکات بهداشتی به تغذیه خود نیز توجه کنیم. مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، لیموترش، نارنج، گریپ فروت و… سرشار از ویتامین c است. مصرف مرکبات در فصلی های سال برای هر فرد ضروری است. اما نکته مهم این است که خواص مرکبات فقط محدود به بهبود عملکرد سیستم ایمنی نمی‌شود و فواید بسیار دیگری را نیز دارد که در ادامه این مطلب مجله دلتا، به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مقابله با سرطان

یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان، ایجاد رادیکال‌های آزاد است. مرکبات منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها است که مانع از ایجاد این رادیکال‌ها می‌شوند؛ بنابراین مصرف مرکباتی مانند گریپ فروت، نارنگی و پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش دهد. پیشنهاد ما به شما این است که صبح خود را با یک لیوان آب پرتقال تازه و طبیعی شروع کنید که روزی پرانرژی داشته باشید.

خواص آب پرتقال طبیعی

محافظت از قلب

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص مرکبات، کمک به سلامت قلب است. فلاونوئید یکی از مواد مغذی موجود در برخی میوه‌ها مانند گریپ فروت است که فواید زیادی برای بدن ما، به‌خصوص قلب دارد. همچنین گریپ فروت و سایر مرکبات، به سبب وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین c، منجر به کاهش کلسترول بد می‌شوند و از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌کاهند.

حفظ سلامت پوست

اگر می‌خواهید پوستی جوان، صاف و شاداب داشته باشید، حتما مرکبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که مرتب ویتامین c مصرف می‌کنند کمتر به چین و چروک و خشکی پوست دچار می‌شوند. ویتامین c با تولید کلاژن، برای پوست بسیار مفید است.

خواص گریپ فروت

کمک به کاهش وزن

از آن‌جاکه مرکبات منبعی عالی از فیبر به شمار می روند و کالری کمی دارند، تاثیر بسیار زیاد و قابل توجهی بر کاهش وزن می‌گذارند. این موضوع به تثبیت قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود شما برای زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید؛ در نتیجه میان‌وعده‌ای عالی برای کمک به کاهش وزن محسوب می‌شوند. با انواع مرکبات می‌توانید لذیذترین سالادها را تهیه کنید؛ همچنین افزودن مقداری آبلیمو یا چند برش لیمو به آب، پیشنهاد دیگر ما به شماست تا هم آبی که می‌نوشید خوش‌طعم و عطر شود هم وزن‌تان را کم کنید.

کاهش وزن با مرکبات

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با فواید افزودن لیمو به آب، “فواید نوشیدن آب با لیمو” را مطالعه کنید.

افزایش جذب آهن

با اضافه کردن مرکبات به سبد غذایی خود، می‌توانید به جذب دیگر مواد مغذی کمک کنید. برای مثال یکی از خواص مرکبات این است که بدن شما را برای افزایش جذب آهن یاری می‌کند. به همین سبب  توصیه می‌شود مرکبات را با غذاهای غنی از آهن مانند ماهی، گوشت و مرغ مصرف کنید تا حداکثر بهره را از سبد غذایی خود ببرید.

تقویت سلامت مغز، تامین آب مورد نیاز بدن، تنطیم کلسترول خون و جلوگیری از آسم، از دیگر خواص مرکبات به شمار می روند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  2. یوسفی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  3. ملکی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۲۲ ب٫ظ

    خیلی هم عالی ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…