رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را با توجه به سلایق شخصی و فاکتورهای حائز اهمیت در هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب شرح می‌دهیم.
رنگ روتختی

یکی از نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب یک روتختی مناسب و ست کردن رنگ آن با رنگ و بافت پرده و فرش و سایر وسایل است. در این مطلب نکات را که در انتخاب رنگ روتختی مناسب باید بدانید مطرح می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

هماهنگی با رنگ اتاق خواب

رنگ و طرح روتختی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. تلفیق رنگ‌های ملایم انتخاب مناسب‌تری برای روتختی است. توجه کنید برای اتاق خواب‌های کوچک از رنگ‌های تند استفاده نکنید چرا که باعث دلگیر شدن فضای اتاق می‌شوند.

بهترین رنگ برای ملحفه

یک پالت رنگی برای اتاق خود در نظر بگیرید؛ اگر به رنگ خاصی علاقه دارید به ترکیب آن با رنگ سایر وسایل اتاق، تخت و همچنین رنگ دیوار توجه کنید. از سایت های مختلف مثل پینترست، داتیس و color generator برای انتخاب و تفکیک رنگ روتختی با سایر اجزا کمک بگیرید.

رنگ‌های مکمل

از رنگ‌هایی هماهنگ با عناصر روتختی، مثل کوسن‌های تک رنگ یا طرح دار، پارچه‌های بافت دار مخصوص دور تخت و بقیه موارد، برای بیشتر نشان دادن یک رنگ خاص، یا تندتر و ملایم کردن رنگ اتاق استفاده کنید.

بهترین رنگ برای روتختی اتاق خواب

روتختی تک رنگ

روتختی تک رنگ می‌تواند اتاق شما را ساده و شیک نشان دهد. همچنین رنگ‌های ساده و خنثی می‌توانند اتاق خواب شما را به مکانی آرامش‌بخش تبدیل کنند. اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب رنگ اصلی است. حالا رنگ اصلی خود را با سایه‌ای تیره‌تر و روشن‌تر از این رنگ بپوشانید و در روبالشی‌ها و کوسن‌های روتختی خود استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

روتختی طرح دار

از رنگ‌های متنوع می‌توانید برای هماهنگی روتختی خود با دکور اتاق‌خواب استفاده کنید. برای روتختی طرح دار سعی کنید اگر رنگ‌های خیلی تند انتخاب می‌کنید، آن را با کوسن‌های تک رنگ ساده و مات ست کنید.

بهترین رنگ برای ملحفه

جنس روتختی

روتختی‌های براق معمولاً رسمی‌تراست و در تاریکی می درخشند و زرق و برق اتاق خواب را بیشتر می کنند. اما روتختی‌های کتان و نخی ساده‌تر است. مخمل، انتخاب بسیار مناسبی است که برای اتاق‌هایی با فضای تیره توصیه می‌شود و با جذب نور اضافی، اتاق را تاریک‌تر می‌کند. از روتختی‌های بافته‌شده با یک رنگ استفاده و رنگ های تیره‌تر و روشن‌تر را با روبالشی و کوسن به آن اضافه کنید.

رو تختی‌های دو رو

اگر مدام در حال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید؛ بهترین و کم هزینه‌ترین انتخاب برای شما رو تختی های دو رو است، رو تختی های دو رو معمولا به دو رنگ و یا دو طرح مختلف عرضه می‌شود که می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به نکات گفته شده برای اتاق خواب خود انتخاب کنید و از زیبایی آن بهره ببرید.

در این مطلب بطور مختصر نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از روتختی‌ها ” مدل روتختی ، تعیین کننده هویت دکوراسیون ” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. محمدحسین

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۳۵ ق٫ظ

      مرسی از شما خواننده عزیز

      پاسخ

  2. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ب٫ظ

    لطفا برای روتختی کودکان هم مطلب بزارید . ممنون

    پاسخ

    • مهشاد ثقفی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ب٫ظ

      بله حتما مرسی از شما خواننده عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…