خطر بازگشت رکود به بازار ملک و خرید آپارتمان!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار ملک دوباره با خطر بازگشت رکود ناشی از افزایش قیمت خانه تهدید می شود. بر اساس آمار و به گفته کارشناسان از فروردین پارسال تا فروردین امسال، قیمت خرید خانه  ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. بیم آن می رود که افزایش دوباره قیمت ها، بازار ملک  و بازارهای وابسته را با خطر بازگشت رکود رو به رو کرده است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، نگاهی به قیمت‌ های خانه نشان می‌دهد ، آپارتمان ‌هایی که پارسال متری ۵ تا ۶ میلیون تومان آگهی شده بود، امروز به طور متوسط تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته و حتی با قیمت‌هایی بالاتر برای فروش پیشنهاد شده اند.

این درحالی است که بسیاری از خانه اولی‌ها که زمان پرداخت وامشان رسیده است و وارد بازار شده‌اند، عملاً  با این قیمت‌ها نمی توانند خانه ای بخرند.

بازار ملک

افزایش نرخ دلار، زمزمه‌های خروج امریکا از برجام، بازگشت برخی تحریم‌ها و بی‌ثباتی در بازارهای موازی ازدلایلی است که شایعه افزایش قیمت خانه و خطر بازگشت رکود به بازار ملک  را در سال ۹۷ رایج کرده است .

 احتمال افزایش قیمت خانه از  شهریورماه

کارشناس بازارمسکن  درباره اینکه  آیا هم اکنون قیمت  خانه  حباب دارد یا واقعی است، می‌گوید: «پیش‌بینی می شد که قیمت خانه پس از چند سال رکود در  اواخر سال ۹۵ افزایش یابد. اما قیمت ها با تاخیر و از شهریور ۹۶ افزایش یافت .در زمستان همان سال هم  با افزایش نرخ دلار، جهش قیمت در بازارمسکن روی داد».

«بیت اله ستاری» تصریح کرد افزایش قیمت خانه همچنان ادامه دارد و در شهریورماه امسال افزایش دوباره قیمت‌ها، دورازانتظار نیست مگر اینکه برای آن تدابیری اندیشیده شود چرا که درغیر این صورت خطر بازگشت رکود به بازار مسکن وجود خواهد داشت .

بازار مسکن و آینده ای نه چندان امیدوار کننده!

این گزارش حاکی است ، «فردین یزدانی» مجری تدوین طرح جامع مسکن نیز کند شدن خرید و فروش خانه در اسفند و فروردین را به خاطر افزایش قیمت‌ها می داند و می‌گوید: «حبابی بزرگتر درانتظار بازار مسکن است و آینده این بازار با توجه به افزایش روزانه قیمت ها چندان امیدوار کننده نیست» .

یزدانی نیز مانند بسیاری ازفعالان اقتصادی معتقد است:«اگر شرایط بازارمسکن تغییر نکند، افزایش قیمت‌ها درماه‌های پیش رو شدید ترخواهد شد و خطر بازگشت رکود دوباره بازار ملک را تهدید خواهد کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…