چیدمان میز غذا برای مهمانی رسمی

۲
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب شما را با چیدمان یک میز زیبا که در آن همه وسایل و تزیینات به صورت اصولی و شیک کنار هم چیده شده‌اند تا به میز جلوه ای خاص بدهند، آشنا می کنیم.
چیدمان قاشق و چنگال روی میز

چیدمان میز غذاخوری در ضیافت‌ها یا مهمانی‌های رسمی، فقط مربوط به تزیین غذاها و خوراکی‌های روی میز نمی‌شود. کدبانوها معمولا به سلیقه خود و با به کارگیری چند وسیله دکوری میز را تزیین می‌کنند. اما در این مطلب، قصد داریم روش‌های اصولی چیدمان میز غذاخوری برای مهمانی‌های رسمی را برای خوانندگان مجله دلتا در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

رومیزی

یک رومیزی شیک و مناسب مهمانی رسمی، روی میز پهن کنید تا میز را زیبا‌تر جلوه دهد. برای مهمانی‌های رسمی‌تر از رنگ‌های براق مثل طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. از رومیزی‌های ساده و مدرن با رنگ‌های خنثی مثل کرم و سفید و طوسی هم کمک بگیرید.

میز ناهارخوری

مرکز توجه میز غذاخوری

مرکز توجه میز خود را پیدا کنید و وسیله‌های دیگر را با توجه به این مرکز بچینید. از شمع های‌ بلند و تزیینی استفاده کنید.فضایی که این وسایل در وسط میز اشغال می‌کنند، نباید بیشتر از یک دوم سطح وسط میز باشد؛ زیرا مهمان شما به فضایی مناسب برای اینکه بتواند راحت پشت میز بنشیند و غذا صرف کند نیاز دارد. اگر میزتان دایره‌ ایست از خوشه‌های تزیینی بزرگ و کوچک وسط میز برای تزیین استفاده کنید.

تزیین میز ناهارخوری مستطیل

بشقاب، کارد و چنگال

جلوی هر مهمان یک سفره مخصوص برای قرار دادن بشقاب‌ها پهن کنید. همچنین برای یک مهمانی رسمی از براق‌ترین و بهترین بشقاب‌هایی را که دارید به کار بندید.

به نکات زیر توجه کنید:

  • بشقاب، کارد، چنگال و قاشق باید ۲ تا ۵/۲ سانتی‌متر از لبه میز فاصله داشته باشد.
  • کارد را در طرف راست بشقاب، طوری قرار دهید که لبه تیز آن رو به بشقاب واقع شود.
  • قاشق را در همان طرفی که کارد هست و در سمت راست آن بگذارید. چنگال را باید سمت چپ بشقاب گذاشت.
  • اگر غذای مورد نظر به کارد نیاز نداشت، آن را روی میز نگذارید و چنگال را به طرف راست بشقاب بگذارید.

دکوراسیون پذیرایی

در صورتی که چند نوع کارد و چنگال و قاشق مورد نیاز باشد، باید آن‌ها را به ترتیب استفاده، به طرف بشقاب چید. از شکل زیر کمک بگیرید.

قاشق و چنگال غذاخوری

 دستمال سفره

می توانید انواع مدل ها با استفاده از خلاقیت‌های خود را در تزیین دستمال سفره و قاشق و چنگال‌ها به کار گیرید. سعی کنید از وسایل بافت‌دار، مانند الیاف نخل یا پارچه کرباسی، استفاده کنید. با کاهش تعداد کاردها و چنگال‌ها و همچنین بشقاب‌ها، کارها راحت‌تر انجام می‌شوند و مهمانی شما حس و حالی صمیمی‌تر به خود می‌گیرد.

دستمال سفره پارچه ای

در این مطلب روش ها و اصول اولیه و ساده‌ای را برای چیدمان یک میز غذاخوری رسمی بیان کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره تزیین میز ناهارخوری ” تزیین میز ناهار خوری با ایده های جالب ” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ب٫ظ

    عالییییی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…