مراقبت از پوست قبل از یائسگی

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خشکی پوست عامل اصلی بروز چین و چروک صورت است.  بنابراین از این پس هر وقت احساس کردید صورتتان خشک شده است از یک کرم مرطوب کننده و سرم های آب‌رسان مناسب پوست خود استفاده کنید.
دوران یائسگی

احتمالا شما هم تغییراتی را که در دوران یائسگی روی پوستتان ایجاد می‌شود دیده‌اید و در پی راهی برای  برطرف کردن آن‌ها هستید. معمولا در این شرایط این سوال برایتان پیش می‌آید که چه کنیم که حتی در دوران یائسگی هم پوستی زیبا و با طراوت داشته باشیم؟ پزشکان همیشه  پیشگیری را توصیه می‌کنند؛ بنابراین  در این مطلب راه‌هایی را که برای مراقبت از پوست خود پیش از ورود به دوران یائسگی  لازم است رعایت کنید به شما خواهیم گفت. با مجله دلتا همراه باشید.

لکه های یائسگی

شادابی و جوانی پوست

برای حفظ شادابی و جوانی پوست توصیه ما به شما این است که همیشه به طور مرتب قبل از خواب با توجه به جنس پوستتان، روتین روزانه را برای مراقبت از پوست انجام دهید. (منظور از روتین روزانه تمام مراحلی است که برای پاک کردن و مراقبت از پوست صورت در طول روز به خصوص پیش از خواب انجام می‌شود و شامل شیوه‌هایی است که برای پوست‌های گوناگون متفاوت است.) البته ماهیت کلی انجام دادن این مراحل یکسان است و تفاوت فقط در نوع محصول مناسب پوست شماست که معمولا از طرف متخصص تعیین می‌شود.

برای شروع این کار هر روز برای پاکسازی صورت خود به یک شیر پاک کن یا “میسلار واتر” نیاز دارید تا با کمک آن صورت خود را از آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاک کنید.

خشکی پوست در یائسگی

پس از آن با توجه به  نوع پوست خود از شوینده و پن‌های شست‌وشوی مناسب برای تمیز کردن صورت استفاده کنید. در مرحله بعد، پس از خشک کردن پوست؛ یک تونر مناسب برای پاکسازی کامل و تنظیم PH پوست به تمام صورت خود بمالید. (تونر محلولی است که نیاز به شست‌وشو ندارد و برای جلوگیری از آسیبی که مواد شوینده به پوست می‌زنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

پس از انجام دادن این مراحل، نوبت به استفاده از کرم مناسب تغذیه پوست می‌رسد؛ چرا که این کرم می‌تواند به عنوان کرم شب لیفتینگ و یا فرم دهنده برای از بین بردن خطوط صورت یا محصولی آبرسان و مغذی برای تقویت و سلامت پوست مورد استفاده قرار گیرد.

نگذارید پوستتان خشک شود

توصیه بعدی ما این است که همیشه رطوبت پوست خود را با مصرف کرم‌های مناسب و اسپری آب‌های موجود که به همین منظور ساخته شده و در بازار موجود است حفظ کنید. در واقع خشکی پوست عامل اصلی بروز چین و چروک صورت است؛ بنابراین از این پس هر وقت احساس کردید صورتتان خشک شده است از یک کرم مرطوب کننده و سرم های آب‌رسان مناسب پوست خود استفاده کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…