انتخاب رنگ فرش برای پذیرایی

۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از دغدغه‌ های اصلی افراد در دکوراسیون داخلی، انتخاب یک فرش مناسب و زیبا برای فضای منزل است. همچنین رنگ فرش، تاثیر بسیار زیادی در روحیات و خلق و خوی افراد دارد. در ادامه این مطلب، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با دکوراسیون های مختلف را شرح می دهیم.
رنگ فرش

گردش رنگ در کل فضای خانه یک رکن اساسی برای دکوراسیون داخلی محسوب می­ شود که به سادگی قابل اجراست. انتخاب رنگ فرش مناسب در دکوراسیون منزل، تاثیر به سزایی در تکمیل شدن فضای داخلی دارد. می ­توانید از یک یا چند رنگ، فرش­تان را انتخاب کرده و از آن رنگ‌ها در سایر قسمت ­های خانه نیز استفاده کنید یا فرشتان را با توجه به رنگ غالب خانه تهیه کنید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ فرش مناسب برای پذیرایی را مطرح می‌کنیم.

پذیرایی با یک رنگ مشخص

اگر یک رنگ در مبلمان و ترکیب رنگی دکوراسیون خانه شما وجود دارد، می توانید از رنگ مکمل آن برای فرش استفاده کنید. توجه کنید؛ اگر رنگ دکوراسیون پذیرایی، یک رنگ واحد و در درجه های رنگی مختلف است، برای انتخاب رنگ فرش، سراغ رنگ مشابه نروید. این کار فضا را یکنواخت و کسل کننده جلوه می‌دهد.

دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی با رنگ‌های متنوع

اگر تعداد رنگ های زیادی در دکوراسیون پذیرایی شما به چشم می خورد، بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن و ناهماهنگی فضا، رنگ فرش را از همان رنگ های موجود در دکوراسیون خود انتخاب کنید. سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که حداقل دارای یک یا دو رنگ از رنگ‌های دکوراسیون شما باشد. در این مورد از رنگ‌های خنثی بهترین کمک را می‌توان گرفت.

دکوراسیون منزل

پذیرایی کوچک

اگر در انتخاب رنگ فرش پذیرایی خود محدودیت ندارید مجله دلتا به شما توصیه می‌کند در  فضاهای کوچک حتما از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید. همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن، فضای داخلی را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند.

بهترین رنگ فرش ماشینی

رنگ‌های تیره

این رنگ‌ها قابلیت این را دارند که لکه‌ها و آلودگی‌های فرش را کمتر و فضا را صمیمی‌تر نشان می‌دهند. استفاده از این رنگ‌ها در فضاهای رو به شمال که آفتاب گیر نیستند، بسیار موثر و مناسب می‌باشد.

انتخاب رنگ فرش

رنگ‌های خنثی

رنگ های سفید، طوسی، کرم و .. در هر فضا و هر سبکی کاربرد دارند و به راحتی با رنگ وسایل دیگر هماهنگ می‌شوند. برای اینکه فضای پذیرایی یکنواخت و کسل کننده نشود از رنگ‌های گرم‌تر در کنار رنگ‌های خنثی، بهترین استفاده را ببرید. این رنگ‌ها احساس راحتی و آرامش را به فضا منتقل می‌کنند.

فرش رنگ روشن

فرش با رنگ‌های متنوع

فرش‌های ایرانی نمونه بارز فرش با رنگ های زیاد و متنوع می‌باشد. اما به این نکته توجه کنید؛ اگر در فضای پذیرایی خود از مبلمان طرح دار و انواع رنگ‌ها در سایر اکسسوری‌های خود استفاده کرده اید، انتخاب فرش با رنگ‌های متنوع به ضرر شما تمام می‌شود. شلوغ شدن بیش از حد از انرژی فضا می‌کاهد و آرامش شما را مختل می‌کند.

انواع رنگ فرش

در این مطلب سعی کردیم بطور مختصر، در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی منزل به شما کمک کرده باشیم. نظرات خود را در این زمینه با خوانندگان همیشگی مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از انتخاب فرش مناسب ” ۷ قانون مهم در انتخاب و استفاده از فرش ایرانی ” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    خوب بود .ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…