کاهش اشتها با چند ماده غذایی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با مصرف بعضی از خوراکی‌ها مانند آب، قهوه، ادویه‌های گوناگون، شکلات و ... می‌توانید میل به غذا و خوردن تنقلات در طول روز را کاهش دهید. در ادامه این مطلب چند ماده خوراکی برای کاهش اشتها را به شما معرفی خواهیم کرد.
کاهش اشتها

چاقی و داشتن اضافه وزن مشکلی است که می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید اولین گامی که باید برای لاغری بردارید کم کردن اشتها است. برای کاهش وزن باید مقدار کالری دریافتی روزانه را کاهش داد، به همین دلیل اگر قصد کاهش وزن دارید باید با مواد خوراکی که به کم کردن میل به غذا کمک می‌کند، آشنا باشید تا بتوانید به شکل صحیح کاهش وزن را تجربه کنید. در این مطلب مجله دلتا چند مورد از مواد غذایی را که به کاهش اشتها کمک می‌کنند به شما معرفی خواهیم کرد.

غذاهای فیبردار

فیبرها به دلیل دیرهضم بودن مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند و این باعث می‌شود تا برای مدت طولانی احساس سیری کنید. غذاهای سرشار از فیبر مانند نخود، عدس، لوبیا و نخودفرنگی دارای ترکیبات مهمی مانند مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن است.

کاهش اشتها با نوشیدن قهوه

نوشیدن قهوه در طول روز می‌تواند تاثیر زیادی روی کم کردن اشتها داشته باشد. مصرف قهوه نوعی هورمون ضد اشتها تولید می‌کند.

خوردن آب ولرم ناشتا برای لاغری

آب

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های خانگی برای کم کردن اشتها نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی است. نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از هر وعده می‌تواند چیزی حدود ۲۲ درصد از اشتهای شما برای صرف غذا را کاهش دهد.

زنجبیل

خواص زنجبیل بر کسی پوشیده نیست. این گیاه می‌تواند در کم کردن اشتها به شما کمک کند. مقدار ۲ گرم از پودر زنجبیل را در آب گرم حل کنید و روزی یک بار بنوشید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ با درصد بالا، می‌تواند اشتها را تا حد زیادی پایین آورد و میل شما را برای خوردن خوراکی‌های شیرین بسیار کاهش دهد. می‌توانید یک ساعت قبل از خوردن غذا شکلات تلخ مصرف کنید.

میوه

میوه‌ها و سبزی های آبدار مانند خیار، گریپ فروت، گوجه‌فرنگی، هندوانه، طالبی و  اسفناج، کلم، کاهو؛ نقش بسیار مهمی در کاهش اشتها و لاغری دارند، زیرا باعث می‌شوند حجم زیادی از معده پر شود و فرد احساس سیری زیادی کند.

کاهش اشتها با ادویه

هر چه میزان مصرف ادویه در غذاها بیشتر باشد احتمال کاهش اشتها افزایش می‌یابد. خوردن غذاهای تند و پر ادویه به دلیل اینکه فرد نمی‌تواند به سرعت غذا بخورد، خیلی زود به فرد احساس سیری دست خواهد داد.

تخم‌مرغ آب‌پز

تخم‌مرغ حجم بسیار زیادی از پروتئین را در خود جای داده است که خوردن آن به‌عنوان صبحانه می‌تواند شما را برای مدت بسیار طولانی سیر نگه دارد. بهتر است آن را به صورت آب‌پز استفاده کنید.

کاهش اشتها با موز

کاهش اشتها با خوردن موز

موز یکی از بهترین میوه‌هایی است که با خوردن آن می‌توانید از گرسنگی‌های کاذب رها شوید. این میوه به دلیل دارا بودن فیبر فراوان حجم زیادی از معده را در برمی‌گیرد. می‌توانید موز را در وعده صبحانه میل کنید.

سیب

سیب به دلیل دارا بودن نوعی فیبر قابلیت این را دارد که کالری و قند موجود در مواد غذایی را جذب کند و سبب کم شدن اشتها شود. می‌توانید با مصرف روزانه ۱ عدد سیب، اشتهای کاذب را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…