جزییات وام ۱۷۰ میلیونی مسکن

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مسکن به‌منظور تأمین مالی نوسازی بافت فرسوده، به هر پروژه بر اساس ضوابط مصوب و نرخ سود مشخص، تسهیلات نوسازی پرداخت می‌کند.
وام 170 میلیونی مسکن

سقف تسهیلات بانک مسکن بر اساس نوع سازندگان؛ غیرحرفه ای یا سنتی، انبوه‌سازان حرفه‌ای و همچنین سازندگان حرفه‌ای استفاده کننده از فناوری‌های نوین، متفاوت بوده و سازندگان حرفه‌ای شهر تهران مشمول دریافت وام ۱۷۰ میلیونی مسکن می‌شوند. 

به گزارش مجله دلتا برای نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران به سازنده‌های غیرحرفه ای حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد. این تسهیلات شامل ۵۰ میلیون تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد، ۲۰ میلیون با نرخ سود ۱۸ درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق با نرخ سود ۱۶ درصد است. چنانچه پروژه نوسازی در شهر تهران توسط سازنده حرفه‌ای انجام شود، سقف تسهیلات به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. وام ۱۷۰ میلیونی مسکن نیز برای سازنده های حرفه‌ای که برای نوسازی بافت فرسوده از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین و کاهش دهنده مصرف انرژی استفاده کنند، در نظر گرفته شده است.

بانک عامل بخش مسکن سقف سه نوع تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را در سایر کلان‌شهرها به ترتیب ۸۰ میلیون، ۱۳۰ میلیون و ۱۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته است. همچنین سقف این تسهیلات در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب ۸۰ میلیون ، ۱۲۰ میلیون و ۱۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ترتیب ۶۰ میلیون، ۱۱۰ میلیون و ۱۳۰ میلیون تومان است.

آئین نامه جدید اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

در شکل جدید پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در بافت‌های فرسوده، چنانچه سازنده دارای «مالکیت مشاع» در یک پروژه تخریب و نوسازی باشد، تسهیلات نوسازی توسط بانک به فرد سازنده یا همان مالک مشاع پرداخت می‌شود اما در صورتی که سازنده، صرفاً دارای وکالتنامه از طرف مالکان  واحد های تخریب شده آماده نوسازی باشد و بر اساس آن وکالتنامه، مسئولیت ساخت را بر عهده دارد و می‌خواهد دریافت تسهیلات نوسازی نیز درخواست کند در این صورت لازم است همه مالکان پلاک مورد نظر به همراه سازنده با حضور در شعبه مورد نظر خود در بانک عامل بخش مسکن نسبت به تکمیل و امضای تعهدنامه اقدام کنند.

بانک عامل بخش مسکن ضابطه مربوط به «تکمیل تعهدنامه دسته جمعی مالکان و سازنده در پروژه‌های نوسازی در بافت فرسوده» را برای تضمین سلامت حقوقی مشارکت مدنی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق مالکان بافت فرسوده در جریان مشارکت در ساخت و تقویت شفافیت و تحکیم روابط سه جانبه بانک-سازنده-مالک در نظر گرفته است.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ملکی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۴۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…