خواص پاپ کورن

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای آشنایی با خواص پاپ کورن این مطلب را بخوانید تا با تاثیرات آن روی دستگاه گوارش، کاهش کلسترول و تنظیم قند خون آشنا شوید و از این خوراکی مفید در رژیم روزانه خود بهره ببرید.
خواص پاپ کورن
ذرت بوداده یا پاپ کورن جز خوردنی‌های سالم و منبع طبیعی آنتی‌اکسیدان، فیبر و مواد معدنی است که تاثیراتی مثبت بر بدن دارند. در این مطلب مجله دلتا به چند مورد از خواص پاپ کورن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

سرشار از مواد مغذی

از آنجا که پاپ کورن از دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و دانه‌های کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد. پاپ کورن حاوی ویتامین E ،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های مغذی کامل هستید که بخش مهمی از برنامه غذایی شما به شمار می‌روند.

ذرت بو داده

خواص پاپ کورن برای دستگاه گوارش

پاپ کورن از ذرت تشکیل شده است که یک ماده غذایی صد در صد طبیعی و حاوی میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش برعهده دارد. فیبر برای تنظیم حرکات روده لازم و ضروری است و از بروز اختلالاتی مانند یبوست، پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، فیبرهای موجود در ذرت، باعث کاهش التهابات شکمی می‌شوند.
میان وعده‌های دیگر همچون شکلات‌هایی که سرشار از فیبر و غلات کامل هستند، ممکن است با شکر شیرین شده باشند تا طعم بگیرند، اما یک کاسه پاپ کورن ساده، هم طبیعی است و هم سالم و مغذی.

پاپ کورن برای کنترل کلسترول خون

ذرت بوداده خوشمزه بوده و به راحتی آماده می‌شود. اما نباید تصور کنید که فاقد ارزش غذایی است. این دانه‌های پف کرده‌ی سفید جزء مواد غذایی تنظیم کننده‌ی کلسترول خون محسوب می‌شوند. فیبرهای غذایی طبیعی موجود در آن باعث تمیزی رگ‌ها و شریان‌ها شده و مازاد چربی موجود در رگ ها را کاهش می‌دهد. پاپ کورن تأثیری مثبت روی قلب و عروق داشته و خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، تصلب شرایین و حملات مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص پاپ کورن برای چاقی

سرشار از آنتی اکسیدان

اگر می‌خواهید سلول‌های شما از پیری زودهنگام در امان بماند. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، یکی از بهترین روش‌های مقابله با آثار مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن است. پاپ کورن مانند عوامل آنتی‌اکسیدانی عمل کرده و به این ترتیب تضعیف سلول‌ها و عوارض مربوط به آن را کاهش می‌دهد.

خواص پاپ کورن برای تنظیم قند خون

پاپ کورن حاوی مقدار زیادی فیبر است. اگر در تهیه پاپ کورن به آن قند اضافه نشود می‌تواند یک ماده غذایی سالم برای افرادی باشد که از دیابت رنج می‌برند و لازم است که قند خون خود را کنترل کنند. در واقع باز هم پای فیبرهای موجود در ذرت در میان است. این فیبرها در روند سوخت و ساز بدن دخالت کرده و به تنظیم میزان قند خون و انسولین کمک می‌کنند. یک فنجان ذرت بوداده فقط ۳۰ کالری دارد. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که تمام خواص اشاره شده مخصوص پاپ کورن‌هایی است که به شیوه درست و سالم تهیه شده‌اند. برای تهیه یک پاپ کورن سالم از روغن زیتون یا آفتابگردان استفاده کنید. چون این روغن‌ها زودهضم بوده و برای سلامتی بهتر است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…