حال و روز خرید آپارتمان در فروردین ۹۷ چگونه بود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 گزارش بانک مرکزی از خرید آپارتمان مسکونی در فروردین ماه امسال  ، نشان می دهد متوسط قیمت هر متر خرید آپارتمان مسکونی درتهران به ۵ میلیون و ۵۲۸ هزارتومان رسیده است . این قیمت در مقایسه با اسفند ۹۶ و فروردین ماه همان  سال به ترتیب برابر منفی ۲ درصد کاهش و ۵/ ۲۹ درصد افزایش داشته است.

بازار خرید آپارتمان در فروردین 97

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد ، درفروردین ماه حدود ۵ هزار آپارتمان مسکونی در بنگاه‌های املاک شهر خرید وفروش شده‌ که در مقایسه با ماه پیش از آن و فروردین ماه پارسال به ترتیب برابر منفی ۵۹ درصد و منفی ۳/ ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی و مقایسه این آمار با داده‌های منتشر شده از دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تایید کننده نزدیکی روند آمارگیری و نرخ رشد‌ آخرین تحولات بازارمسکن است .

برابر بررسی‌های انجام شده دفتر اقتصاد مسکن که هفته گذشته منتشر شد، تغییرات ماهانه قیمت خرید آپارتمان  در تهران در فروردین ۹۷ در مقایسه با اسفند ماه ۹۶ منفی۸/ ۰درصد بود که ازثبات قیمت آپارتمان مسکونی در فاصله اسفند پارسال  تا فروردین امسال خبر می‌داد.

 این درحالی است که گزارش بانک مرکزی تغییرات ماهانه قیمت خرید آپارتمان مسکونی را معادل منفی ۲درصد ثبت کرده است.در مقابل تغییرات نقطه ‌ای قیمت خرید آپارتمان مسکونی در فروردین  ۹۷ براساس گزارش بانک مرکزی معادل ۵/ ۲۹ درصد ثبت شده است.در این میان نقطه امیدوارکننده تحولات بازار خرید آپارتمان مسکونی  برای خریداران، تغییرات ماهانه قیمت  در نخستین ماه  امسال در مقایسه با اواخر پارسال است.

بررسی گزارش تحولات بازارخرید آپارتمان مسکونی در نیمه دوم سال ۹۶ حاکی است که تغییرات ماهانه قیمت خرید آپارتمان  در ۶ ماه پایانی سال پارسال به حدود ۳تا ۴ درصد رسیده بود اما هم اکنون بررسی تغییرات قیمت در نخستین ماه امسال نشان می‌دهد نه فقط  شیب رشد ماهانه قیمت متوقف شده بلکه جهت تغییرات ماهانه ، منفی شده است.

کارشناسان درعین حال جهش ۵/ ۲۹ درصدی تغییرات نقطه ‌ای قیمت خرید آپارتمان مسکونی  را ناشی ازبالا رفتن بیش از حد قیمت در زمستان سال ۹۶ ارزیابی می‌کنند که فاصله آن نسبت به سطح قیمت‌ های سال ۹۵ بیشتر شده و خود را در تغییرات نقطه‌ ای نشان می‌دهد. درمقابل ، رشد منفی ۲ درصد قیمت هر مترخرید آپارتمان مسکونی در فروردین  سال ۹۷ در مقایسه با اسفندماه سال ۹۶ به سبب تعطیلات دو هفته ابتدای امسال است که از شیب تند افزایش قیمت‌ کاسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…