پیاده روی برای سلامتی

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیاده روی مزایای زیادی دارد و ورزشی بسیار ساده و کم هزینه به شمار می‌رود که با انجام دادن آن به طور مرتب می‌توانید سلامت تن و روان خود را تضمین کنید. در این مطلب فواید پیاده روی را به طور خلاصه به شما خواهیم گفت.
فواید پیاده روی

پیاده روی برای کاهش وزن بسیار عالی اما مزایای آن فراتر از این مساله است؛ از جمله افزایش متابولیسم، بهبود کیفیت خواب، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر. در این مطلب مجله دلتا با فواید پیاده روی آشنا خواهیم شد.

افزایش متابولیسم

سندرم متابولیک که به افزایش فشار خون، کلسترول، قند خون بالا و چربی دور کمر گفته می‌شود، از بدترین عوارض جانبی سبک زندگی بدون تحرک به شمار می‌رود. این علائم باعث ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس می‌شود. با پیاده روی بیش از یک ساعت در روز، احتمال ابتلا به این سندرم، ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

پیاده روی

افزایش کیفیت خواب

هشت ساعت خواب کامل، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی خود در نظر بگیرید. پیاده روی با سرعت بالا، می‌تواند تمام آنچه شما نیاز دارید باشد. افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، از جمله پیاده روی، خواب بهتری در مقایسه با افرادی که ورزش شدید انجام می‌دهند یا وزنه برداری می‌کنند خواهند داشت.

احساس آرامش

اگر استرس دارید، باید پیاده روی کنید. اکثر افرادی که در استخر شنا می‌کنند، از تاثیر مثبت و جدی آن بر سلامت روحی و جسمی بهره می‌برند. پیاده روی یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه‌های رسیدن به آرامش است. یک پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای ممکن است به اندازه یک تمرین ۴۵ دقیقه‌ای از نظر کاهش اضطراب و افسردگی موثر باشد. ترشح کورتیزول (هورمون استرس) کاهش می یابد و همچنین به دور شدن استرس و نگرانی‌ها از ذهن شما کمک می‌کند.

فواید پیاده روی در جلوگیری از زوال عقل

پیاده روی برای مغز مفید است. هنگام پیاده روی، پای شما امواج فشار را از طریق شریان‌هایی ارسال می‌کند که جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. پیاده روی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل موثر است.

مزایای پیاده روی

بهبود شرایط استخوان‌ها

افزایش تراکم استخوان ممکن است یکی از شگفت‌انگیزترین فواید سلامتی در پیاده روی باشد، که به خودی خود نکته حائز اهمیتی است. افرادی که استخوان‌های قوی‌تر دارند، از پوکی استخوان و همه مشکلات مربوط به آن مانند شکستگی، ناتوانی و انقباض ستون فقرات در امان هستند. بهترین راه برای داشتن استخوان‌های قوی و سالم، انجام دادن تمرینات ورزشی مانند دویدن، رقصیدن و پیاده روی است. برنامه‌های پیاده روی که بیش از شش ماه به طول بینجامد با تاثیرات مثبت در تراکم استخوان لگن همراه است.

فواید پیاده روی در کاهش حملات آسم

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه نکرده اید، لازم نیست از ورزش خودداری کنید. شما فقط باید در شرایط مطلوب، تمرین مناسب را انتخاب کنید. پیاده روی، همراه با شنا، گلف و دوچرخه سواری تفریحی، احتمال تحریک دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد. به طور کلی، درپی فعالیت‌هایی باشید که می‌توانید در هوای آزاد انجام دهید و به استقامت قابل توجهی نیاز ندارید. سرعت لازم برای راه رفتن و نحوه تنفس صحیح را بیاموزید.

امیدواریم با شناخت این چند مورد از فواید پیاده روی بتوانید این ورزش سبک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و از جسمی سالم برخوردار شوید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  3. متین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    بهترین ورزش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…